• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
När får man svar på ansökan?
Sökte igår morse. Inget svar än. Och ingen UC.


När jag sökte så kom det svar bara inom någon timme. men dem kanske har mer att göra osv. men jag råder dig att ringa de. Jätte trevliga att ha göra med och försöker hitta en lösning för dig. så kontakta dem får du avslag så fråga vad du kan göra för att få det beviljad osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Dom verkar jävligt skumma.
När jag hade 150000 kr i blancolån fick jag lån hos dom på 25000kr.
När jag nyligen sökte fick inte på 50000kr MED MEDSÖKANDE.
Trots att jag bara har 15000kr i lån. Dock 27st förfrågningar.

Så jag tycker ni bör avstå ansökan!!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mig har Svea hjälp väldigt mycket både med ett Skuldfinansieringslån med bostaden som säkerhet och ett mindre blancolån då ingen annan bank ställde upp. Så tack Svea ni har räddat mig också så jag tycker absolut ni ska prova.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mig har Svea hjälp väldigt mycket både med ett Skuldfinansieringslån med bostaden som säkerhet och ett mindre blancolån då ingen annan bank ställde upp. Så tack Svea ni har räddat mig också så jag tycker absolut ni ska prova.

hade du mycket skulder och hade du några betalningsanmärkningar när du sökte skuldfinansieringslånet,och fick du behålla dina befintliga bolån..eller hur funkar detta med att ha bostaden som säkerhet när man lånar ien annan bank än den man har bolånen i ??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
hade du mycket skulder och hade du några betalningsanmärkningar när du sökte skuldfinansieringslånet,och fick du behålla dina befintliga bolån..eller hur funkar detta med att ha bostaden som säkerhet när man lånar ien annan bank än den man har bolånen i ??

Fick ett lån på 221000 med fastigheten som säkerhet för att lösa blancolån hade en betalningsanmärkning detta lån blev ju som ett topplån då bottenlånen ligger kvar i SBAB
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick ett lån på 221000 med fastigheten som säkerhet för att lösa blancolån hade en betalningsanmärkning detta lån blev ju som ett topplån då bottenlånen ligger kvar i SBAB

Vill bara tillägga att detta lån inte kan jämföras med en skuldsanering hos kfm utan det är ett skuldfinansieringslån
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men hade du då alltså utrymme på att låna (husets värde),då man som väl som högst får låna 85% av värdet på huset? Hade du inget topplån sen tidigare hos sbab?Och fick du värdera huset?
Förlåt om jag frågar,men det låter intressant detta om det kan va en utväg för oss...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men hade du då alltså utrymme på att låna (husets värde),då man som väl som högst får låna 85% av värdet på huset? Hade du inget topplån sen tidigare hos sbab?Och fick du värdera huset?
Förlåt om jag frågar,men det låter intressant detta om det kan va en utväg för oss...

Ja, det fanns utrymme att låna på och de var så snälla att de gick efter min sista värdering och så jämförde de mitt hus med de som sålts/värderats tidigare i mitt område så jag behövde aldrig bekosta någon ny värdering. Är det något mer du undrar över? Jag vet att de har lång väntetid på sina Skuldfinansieringslån men jag var envis gick inte och väntade på besked utan ringde ibland flera gånger i veckan och hörde hur det gick med min ansökan och om den behövde kompletteras och jag hade turen att allt gick på 4 veckor från ansökan till utbetalning/lösen av blancolån.
 

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Dom verkar jävligt skumma.
När jag hade 150000 kr i blancolån fick jag lån hos dom på 25000kr.
När jag nyligen sökte fick inte på 50000kr MED MEDSÖKANDE.
Trots att jag bara har 15000kr i lån. Dock 27st förfrågningar.

Så jag tycker ni bör avstå ansökan!!!

Yes. Tycker inte deras kreditbedömning är värd namnet. Dom går inte förbi uc:s creditscore oavsett vad man säger och skickar in. Sen kräver dom ju medsökande på alla lån över 50000 kr oavsett hur hög inkomst och kreditvärdighet du har. Det är inte seriöst.
Men grattis till er som fått hjälp :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp