• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Yes. Tycker inte deras kreditbedömning är värd namnet. Dom går inte förbi uc:s creditscore oavsett vad man säger och skickar in. Sen kräver dom ju medsökande på alla lån över 50000 kr oavsett hur hög inkomst och kreditvärdighet du har. Det är inte seriöst.
Men grattis till er som fått hjälp :)

Varför skulle de som du säger gå förbi Uc:s creditscore och inte kräva medsökande på belopp över 50.000 kronor de är de inte ensam om att göra. Till Svea vänder man sig om man har svårt att få lån någon annanstans. Bara för att de har sina regler betyder de inte att de är oseriösa på något sätt. Får du lån där som jag fick när du inte får lån hos någon annan så var jag i alla fall tacksam. Det kändes bra att någon litade på min återbetalningsförmåga när ingen annan gjorde det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Varför skulle de som du säger gå förbi Uc:s creditscore och inte kräva medsökande på belopp över 50.000 kronor de är de inte ensam om att göra. Till Svea vänder man sig om man har svårt att få lån någon annanstans. Bara för att de har sina regler betyder de inte att de är oseriösa på något sätt. Får du lån där som jag fick när du inte får lån hos någon annan så var jag i alla fall tacksam. Det kändes bra att någon litade på min återbetalningsförmåga när ingen annan gjorde det.

Därför att en seriös kreditbedömning utgår inte enbart ifrån uc:s creditscore utan tar hänsyn till t ex aktuella förhållanden vad gäller inkomt m.m

Om man t ex har dubbelt så hög årsinkomst än vad uc:s historik visar, blir ju deras credit score mindre viktig. Mera seriösa och kompetenta kreditbedömare förstår detta.

Svea Direkt har det tom i sin reklam att man ser mer till framtida återbetalningsmöjlighet än till kredithistorik. Men i verkligheten gör man det inte.

När man säger man kan låna 50-400 000 blir det ju tramsigt att kräva medsökande till lån över 50 000 om en ensamstående har högre disponibel inkomst än två normalinkomstagare. Men det är å andra sidan knappast den målgruppen man riktar sig till.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om man nu har så hög inkomst som du säger varför då ta lån hos Svea då kan man vända sig till vilken annan bank som helst där man kan få en annan ränta också så här säger Svea om sina lån:

Hos SveaDirekt har även du som inte uppfyller bankernas kreditkrav möjlighet att låna pengar.
Oavsett om du har en bostad som säkerhet, vill ha ett mindre lån snabbt eller vill lösa dyra småskulder har vi ett låneupplägg som passar dig. Ett enkelt och smidigt alternativ till banken – anpassat efter dina behov och förutsättningar!
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej!

Tror ni det finns chans för mig hos Svea.

Hade 310 000 i inkomst förra året och har skulder på 50 000. Skulle vilja ta ett lån på 50 000 så jag kan betala av alla sms-lån. Vad tror ni?
 

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Hej!

Tror ni det finns chans för mig hos Svea.

Hade 310 000 i inkomst förra året och har skulder på 50 000. Skulle vilja ta ett lån på 50 000 så jag kan betala av alla sms-lån. Vad tror ni?

Med bara 50 000 i skulder borde du kunna få lån hos de flesta.
 

blueeeyee

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
17 Juli 2013
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Jag har 65 förfrågningar hos uc.....stora problemet.
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Blueeeye, kan meddela att du är rökt hos alla som tar UC med 65 förfrågningar.

Kolla med Big Bank, det är nog dom som kan hjälpa dig
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Allvarligt talat 65 frågor? Det är ju mer än en fråga i veckan... Ledsen att säga det men du får inga lån med 65 frågor. Satsa på ett lån so. Inte tar UC
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp