• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

STK Invest AB, skuld kvar?

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Såg nu att Silverwik som ligger bakom DinFinans har skuldsaldo/anmärkning hos Kronofogden, kanske en anledning till att försöka få in pengar? Jag har bestämt mig för att polisanmäla dem och hoppas att alla som fått felaktiga fakturor också gör det så det får ett slut!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Jag fick också en faktura från STK igår... på flera tusen.. Fick även från Silverwik när de bluffade första gången. Undra från vilket bolag det kommer dimpa in från nästa år..? Sparar allt. Ni som anmäler, vad skriver ni, hur gör ni anmälan?
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Det kan väl inte vara okej förfarande att skicka pengarna till DinFinans när nu kunskapen finns att stordelen av fakturorna inte är korrekta? Nu är ni ju medvetna om att det i de flesta fall (om inte alla) är felaktiga fakturor/underlag. I det läget bör de väl återbetalas till den som betalat in annars bidrar ni ju till bedrägeri? Det är ju dessutom ert namn som står på fakturorna? (finns säkert någon lagstiftning och juridisk term för detta också, men jag har inte den kollen)
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Tycker inte det är bra svar alls från stk
För det första ska man väl inte skicka ut fakturor som man inte vet är korrekta och dessutom från ett företag som ej finns längre???
För det andra att svara att de skickar pengar för de som betalt till din finans!!!! Skicka för tusan tillbaka till dem som betalat!!!
Lukat illa om detta och polisanmälan är nog de bästa så kan de förklara där alla inblandade
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp