• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Släppa Lumify/vivus

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Ok men vad hände när de låg på kfm, blev det utmätning direkt?
Undra om man ska skriva till dem att jag betalar halva 3 månaders fakturan denna månad för att hala lite på de, ca 7650 är lite saftigt att betala direkt.
Jag betalade skulden direkt då så vet ej .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

furbin

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Ok, skrev till credifi precis så får se vad de säger.

Hur gick det?

Nu när man släppt alla skulder och företagen börjar höra av sig med sms/mail/ringa, det är lika bra att bara ignorera allt eller? Man kan ju ändå inte betala så varför ska man ens prata med dom tänker jag? Gör jag rätt?
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Hur gick det?

Nu när man släppt alla skulder och företagen börjar höra av sig med sms/mail/ringa, det är lika bra att bara ignorera allt eller? Man kan ju ändå inte betala så varför ska man ens prata med dom tänker jag? Gör jag rätt?
Ignorera allt och rensa alla mejl varje dag, öppna inte breven, släng skiten bara om du är beredd för löneutmätning, var i samma sits för 3 månader sen och kan lova dig att jag mår bättre idag med löneutmätning än vad jag gjorde med alla skulder höger o vänster
 

chili

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
26 Maj 2024
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Hur gick det?

Nu när man släppt alla skulder och företagen börjar höra av sig med sms/mail/ringa, det är lika bra att bara ignorera allt eller? Man kan ju ändå inte betala så varför ska man ens prata med dom tänker jag? Gör jag rätt?
Credifi skrev att jag kunde dela upp betalningen men får ändå sms att betala de 2 jag missat och denna månad som ihopbakat, som en summa som nu är 8000. Känns ju sådär.
Fairlo skickade igår ny betalplan att jag betalar 2100 i månaden, istället för hur mycket det nu är efter 2 missade fakturor, så jag kunde börja om.
Jag ignorerar allt nu som kommer.
 

chili

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
26 Maj 2024
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Ignorera allt och rensa alla mejl varje dag, öppna inte breven, släng skiten bara om du är beredd för löneutmätning, var i samma sits för 3 månader sen och kan lova dig att jag mår bättre idag med löneutmätning än vad jag gjorde med alla skulder höger o vänster
Hur många månader tog det för dig då du släppte tills löneutmätning började?
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Hur många månader tog det för dig då du släppte tills löneutmätning började?
Runt 3 månader, brevlådan var full av påminnelser hahahaha men de bara att ignorera alla samtal och sms/mail som de kommer skicka, sen löneutmätningen har börjat så har jag inte hört ett ord från låne bolagen
 

furbin

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Ignorera allt och rensa alla mejl varje dag, öppna inte breven, släng skiten bara om du är beredd för löneutmätning, var i samma sits för 3 månader sen och kan lova dig att jag mår bättre idag med löneutmätning än vad jag gjorde med alla skulder höger o vänster

Tack för svaret. Jag ska göra det! Det dök upp påminnelser idag i brevlådan. Men jag slänger det direkt nu i fortsättningen. Jag vet ju att jag kommer få löneutmätning förr eller senare så.

Man är ju dock rädd för att någon från kf knackar på dörren här hemma i lägenheten. Du har inte råkat ut för det eller? Isåfall gör dom det innan man får utmätning på lönen eller?
 

furbin

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Runt 3 månader, brevlådan var full av påminnelser hahahaha men de bara att ignorera alla samtal och sms/mail som de kommer skicka, sen löneutmätningen har börjat så har jag inte hört ett ord från låne bolagen

det måste ändå vara en lättnad tillslut kan jag tänka mig. Sparade du mycket pengar innan utmätningen började?
 

Mieszko_

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
30 Juni 2024
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Tack för svaret. Jag ska göra det! Det dök upp påminnelser idag i brevlådan. Men jag slänger det direkt nu i fortsättningen. Jag vet ju att jag kommer få löneutmätning förr eller senare så.

Man är ju dock rädd för att någon från kf knackar på dörren här hemma i lägenheten. Du har inte råkat ut för det eller? Isåfall gör dom det innan man får utmätning på lönen eller?
Svara på delgivningarna när de börjar trilla in från KFM, har du redan ställt dig in på att få löneutmätning kan du lika gärna svara på de direkt när de kommer. Då får du inget besök från KFM i det ärendet iaf.
Sen när det väl är dags för tillgångsutredning är risken väldigt liten för hembesök om det inte är så att du bor fint och äger dyr bil osv..

För mig tog det 8 månader från att jag släppte till löneutmätningen började.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp