• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Exakt så har jag läst oxå.
Det jag läste var att man även kollade upp historik i andra banker. Jag bytade bank precis innan allt brakade men har kvar mitt lönekonto på den gamla banken och betalar in min skuldsanering där så syns det inte på min nya bank.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Och dom gamla långivarna vill man inte låna hos igen, jag hopps att dörren öppnas till "seriösa" banker och långivare när dagen är där i morgon vinner min sanering laga kraft!!! Tjoho
Jo, fast om man som jag har med Nordea i saneringen och har varit kund i Länsförsäkringar hela tiden är ju de bankerna borta ur leken när jag ska söka bolån. Var även kund hos SBAB när jag fick inledande. Vet inte hur troligt det är att de har behållt uppgifter om mig.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
ni kanske skulle tumma på era krav lite. T.e.x tillåta skuldsanering :)

Skulle inte tro det...nä ! Även då jag själv sitter med skuldsanering.
Dock vet jag värdet av att betala min hyra - har ALLTID gjort, men långt ifrån alla gör det och dom har vi tillräckligt med bekymmer av...
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Jo, fast om man som jag har med Nordea i saneringen och har varit kund i Länsförsäkringar hela tiden är ju de bankerna borta ur leken när jag ska söka bolån. Var även kund hos SBAB när jag fick inledande. Vet inte hur troligt det är att de har behållt uppgifter om mig.
Ja, det känns ju självklart inte bra men jag önskar att din tittar på hur vi faktiskt kämpat och kämpar för att bli skuldfria och ha rehabiliterat oss
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Skulle inte tro det...nä ! Även då jag själv sitter med skuldsanering.
Dock vet jag värdet av att betala min hyra - har ALLTID gjort, men långt ifrån alla gör det och dom har vi tillräckligt med bekymmer av...
Förstår inte hur man kan skita i att betala sin hyra ?!?
Lite synd för dom som faktiskt sköter sig.. skitsvårt att få lägenhet när man har anmärkning..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag funderar mycket på framtiden och hur allt kommer att bli när min sanering är över om ca tre år.
Mitt mål är att i framtiden köpa en bostad som jag kan bo i och som blir en bra investering när jag blir pensionär.
Trodde att när saneringen är över så är man blank och att möjlighet till bolån finns men har nu läst att gamla anmärkningar och sanering kan ligga en i fatet trots att den är avslutad.
Är det någon som har erfarenhet, kunskap kring detta ?
Jag kämpar för att nå mitt mål och vill såklart kunna ha det hoppet. - :)

Dom kan ha kvar info i interna skötsamhetssystem
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp