• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Man kan nog hamna i ett intressant läge om man "råkat" vara några dagar sen med hyran. Som regel betalas ju den sista dagen i månaden. Om man får inledande skuldsanering säg 1-2 juli och då än så länge inte gått in och skickat iväg hyresbetalningen så kan det bli intressant. Jag kan tänka mig att den försenade hyran ingår i skuldsaneringen nämligen.

Du har riktigt roliga teorier för dig... :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du har riktigt roliga teorier för dig... :facejoy:

Jag har inte funderat så mycket på det där. Om personen skulle fortsätta att strunta i betalning för den månaden skulle det begäras avhysning, om det kom till domstol vet jag inte riktigt hur det skulle sluta. Känns inte omöjligt att hyresvärden får vara nöjd med att få in 150 kr för den månadshyran och dessutom få vänta i 5 år på det
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag har inte funderat så mycket på det där. Om personen skulle fortsätta att strunta i betalning för den månaden skulle det begäras avhysning, om det kom till domstol vet jag inte riktigt hur det skulle sluta. Känns inte omöjligt att hyresvärden får vara nöjd med att få in 150 kr för den månadshyran och dessutom få vänta i 5 år på det

Så kan de säkert bli, men här nere har vi mer problem med att folk ”bara” lämnar sina lägenheter för att bege sig till sina hemländer där Danmark är överrepresenterat :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så kan de säkert bli, men här nere har vi mer problem med att folk ”bara” lämnar sina lägenheter för att bege sig till sina hemländer där Danmark är överrepresenterat :(

Finns det inte någon regel om uppenbart övergivna lägenheter?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Finns det inte någon regel om uppenbart övergivna lägenheter?

Jo, men det är ju ingen fördel för oss likväl... Vi står med en tom lgh som skall hyras ut och nästan ingen kan flytta in med kort datum, dvs flertalet vakanshyror som följd, vilket man inte budgeterar med...
 

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hittade idag mitt namn i POIT där det står att jag fått inledande nu... vad händer härnäst? Förstår att ett förslag skickas ut till gäldenärer och sen får jag ett förslag på betalplan men hur stor risk/chans har jag att faktiskt få slutgiltigt godkännande? Är det många som blir nekade efter inledande?
 

Deamon

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hittade idag mitt namn i POIT där det står att jag fått inledande nu... vad händer härnäst? Förstår att ett förslag skickas ut till gäldenärer och sen får jag ett förslag på betalplan men hur stor risk/chans har jag att faktiskt få slutgiltigt godkännande? Är det många som blir nekade efter inledande?
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!

är det total skuldbörda utan möjlighet att betala som det avgörs på eller är det andra faktorer som väger tyngre?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!

Det har enkom med det faktum att oftast är ansökningarna bättre utförda och att ”rätt” personer har sökt om de kommer via budget och skuld rådgivarna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp