• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Annars så är det ju bara att ringa kfm och berätta att det blivit draget på lönen denna månad. Kan ju kanske påskynda återbetalningen. Och ja, denna månad blir betalningsfri!

Man tar återbetalningen i tur och ordning om det inte är något exceptionellt som felat. Inledande skuldsanering är inte ens ett fel ^^
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Man tar återbetalningen i tur och ordning om det inte är något exceptionellt som felat. Inledande skuldsanering är inte ens ett fel ^^
Vad tror du? Behöver jag ringa för att få tillbaka pengarna eller löses det automatiskt? Vet du vilket konto? Mellan tummen och pekfingret tid för återbetalning, pratar vi ett halvår eller 3 dagar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
En fråga till @Lasseman

Jag har nu inledande skuldsanering.

Innan jag fick inledande fick jag en delgivning med en skuld där summan inte stämde (de hade inte räknat med alla mina inbetalningar) därför bestred jag detta och hänvisade till att skulden inte stämde.

kan detta förstöra för min eventuella skuldsanering?

dom har nu förklarat för mig att de justerat beloppet i efterhand, men tyvärr visste jag inte detta när jag skrev på delgivningskvittot och bestred.

Kan man ångra ett redan bestridet föreläggande? På grund av att det skett ett misstag?

hoppas du förstår vad jag menar,

tack
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fråga till @Lasseman

Jag har nu inledande skuldsanering.

Innan jag fick inledande fick jag en delgivning med en skuld där summan inte stämde (de hade inte räknat med alla mina inbetalningar) därför bestred jag detta och hänvisade till att skulden inte stämde.

kan detta förstöra för min eventuella skuldsanering?

dom har nu förklarat för mig att de justerat beloppet i efterhand, men tyvärr visste jag inte detta när jag skrev på delgivningskvittot och bestred.

Kan man ångra ett redan bestridet föreläggande? På grund av att det skett ett misstag?

hoppas du förstår vad jag menar,

tack
Om jag inte minns fel så ingår inte tvistiga skulder i en skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En fråga till @Lasseman

Jag har nu inledande skuldsanering.

Innan jag fick inledande fick jag en delgivning med en skuld där summan inte stämde (de hade inte räknat med alla mina inbetalningar) därför bestred jag detta och hänvisade till att skulden inte stämde.

kan detta förstöra för min eventuella skuldsanering?

dom har nu förklarat för mig att de justerat beloppet i efterhand, men tyvärr visste jag inte detta när jag skrev på delgivningskvittot och bestred.

Kan man ångra ett redan bestridet föreläggande? På grund av att det skett ett misstag?

hoppas du förstår vad jag menar,

tack

Tvistiga fordringar ingår inte i skuldsanering, är det litet belopp så du kan betala in det trots skuldsaneringen så är det kanske okej, annars tror jag det kan vara grund för avslag.
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hej!

Ni som har fått inledande skuldsanering.

Hur lång tid tog det från ert första samtal med skusan till ett besked om inledande skuldsanering ?

Jag fick ett samtal för 12 dagar sedan från skusan och fortfarande inget besked om inledande eller något annat.
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Hej!

Ni som har fått inledande skuldsanering.

Hur lång tid tog det från ert första samtal med skusan till ett besked om inledande skuldsanering ?

Jag fick ett samtal för 12 dagar sedan från skusan och fortfarande inget besked om inledande eller något annat.

För mig togs beslutet dagen efter samtalet. Såg mitt namn i POIT två dagar efter
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Tvistiga fordringar ingår inte i skuldsanering, är det litet belopp så du kan betala in det trots skuldsaneringen så är det kanske okej, annars tror jag det kan vara grund för avslag.

Edit: glöm det! Ringde kfm och kunde ta tillbaka mitt bestridande då skulden var justerad innan till korrekt summa. Förklarade mitt misstag och det var inga problem då.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp