• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jaha fick man avslag då.
Det var mitt sista hopp i livet. Finns bara en utväg nu hur fegt det än är, orkar inte med att må så här dåligt längre

Hur motiverade avslaget?
 
  • Gilla
Reaktioner: p79
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
T

Tulpan

Gäst
Poäng: 0
Hej.
Ni som fått inledande skuldsanering.
Fick ni brev eller samtal eller såg ni i poit?
Tack på förhand
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Jaha fick man avslag då.
Det var mitt sista hopp i livet. Finns bara en utväg nu hur fegt det än är, orkar inte med att må så här dåligt längre

Vet hur det känns! Fått avslag 2 ggr...gav nästan upp vid första avslaget, men testade att söka igen. Fick tyvärr avslag igen, trots att jag skickat med olika intyg som styrkte att jag inte fixade ett heltids jobb pga mitt mående. Mitt avslag beror på att dom inte tycker jag ansträngt mig tillräckligt för att försöka öka mina inkomster. Andra avslaget var inte roligt att få men gav mig insikt i vad jag måste försöka göra för att så småningom få skuldsanering. Gav mig på nåt sätt styrka att trots hopplöshet kämpa.
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Vet hur det känns! Fått avslag 2 ggr...gav nästan upp vid första avslaget, men testade att söka igen. Fick tyvärr avslag igen, trots att jag skickat med olika intyg som styrkte att jag inte fixade ett heltids jobb pga mitt mående. Mitt avslag beror på att dom inte tycker jag ansträngt mig tillräckligt för att försöka öka mina inkomster. Andra avslaget var inte roligt att få men gav mig insikt i vad jag måste försöka göra för att så småningom få skuldsanering. Gav mig på nåt sätt styrka att trots hopplöshet kämpa.
Var andra avslaget av samma anledning?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Var andra avslaget av samma anledning?

Ja i princip...dom i frågasatte varför jag inte va sjukskriven sista procenten om jag inte kunde jobba heltid...jobbar 70% och gjort det i 18 år. Och pga av det så har jag ju inte heltid bakom mig och kan inte vara sjukskriven från nåt som jag inte har...men det struntade dom i.
Den första handläggare sa att det räckte att jag kunde styrka med tex läkarintyg att jag mådde extremt dåligt osv men den andra tyckte absolut inte det räckte....så dom gör väldigt olika bedömning.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Fem veckor kvar till besked nu om allt går som det ska. Fick inledande 10 februari så har väntat länge. Det enda som KF verkade se som direkt hinder för att jag skulle bli godkänd för skuldsanering är att jag jobbar 75 % . Jag får inte mer och pga viruset får jag inte ha övertid och det är svårt att ansöka om extra timmar. Hoppas nu.
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Om man fått inledande skuldsanering ska jag meddela de fordringsägare som skickar krav brev , inkasso mm att jag fått inledande skuldsanering eller bara strunta i alla brev?
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
En fråga i denna tråd, jag har precis fått en påminnelse på min delgivning (kommer att hamna hos kf och be om skuldsanering då jag är ensamstående). Den 1a delgivningen har jag inte fått men påminnelsen som kom nu, jag får min skatteåterbäring mellan den 9-12 juni och är i stort behov av denna då den är väldigt hög. Kommer jag att hinna få den eller tar de den direkt? Skulle ni betala in skulden som är delgiven på ca 1300kr? Vet att det är mer på väg in till kf men jag tänker på själva "förfarandet" - när tar de pengarna vill säga

Du behöver inte betala den för att rädda din skatteåterbäring. Kommer inte hunnit igenom alla steg för att dom ska utmäta dina skattepengar. Skicka in och skriv måndagens datum
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp