• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Nej, Din sambos inkomst, hög eller låg, bör inte generera avslag. Det är Du som står i rampljuset...inte din sambo. All lycka till.
Det finns någonstans, kommer inte ihåg vart jag läst det, om sambo/make (kommer inte ihåg om det gäller sambo) är så rik så att levnadsstandarden blir så hög så det blir oskäligt att bevilja skuldsanering kan man få avslag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det finns någonstans, kommer inte ihåg vart jag läst det, om sambo/make (kommer inte ihåg om det gäller sambo) är så rik så att levnadsstandarden blir så hög så det blir oskäligt att bevilja skuldsanering kan man få avslag.

Detta kan jag oxå erinra mig att jag har läst någonstans, men om inte jag missminner mig, så var maken miljonär och det tror inte jag att frågeställarens sambo är... ;)
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
352
Poäng
477
Detta kan jag oxå erinra mig att jag har läst någonstans, men om inte jag missminner mig, så var maken miljonär och det tror inte jag att frågeställarens sambo är... ;)

Haha nä långt ifrån. Om det vore så väl så hade mina skulder varit ett minne blott för längesen. Egentligen är det ingen jättehög lön han har men är på gränsen till höginkomsttagare.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
352
Poäng
477
Hur stora skulder har du? Din inkomst? Och varför får du avslag? :)
Förra gången fick jag avslag pga att de ansåg att jag kunde betala på en överskådlig tid. Skulder på 870.000 registrerade hos kfm ... har några som ligger på bevakning hos inkasso och några som åker jojo fram och tillbaka till kfm och till inkasso, dem drar tillbaka för att sedan skicka tillbaka dem igen!
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
274
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Mycket beror nog på vem man kommer till. Hade skulder på ca 650k innan jag fick skuldsanering. Och ligger runt 30k innan skatt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Mycket beror nog på vem man kommer till. Hade skulder på ca 650k innan jag fick skuldsanering. Och ligger runt 30k innan skatt.
Ja och familjeförhållanden, beror ju lite på din betalningsförmåga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp