• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag jobbar inom Stockholm stad så får väll hoppas att chefen inte ser det heller då.
Har svårt att tro att din chef får veta nått. Är ju troligen inte han som betalar ut dina löner utan det sker fr löekontoret/löneadministratören.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Men en fråga. Vad skulle ske om man har skulder hos KF och man säger upp sig och reser till Thailand och jobbar där och får betalt till ett thailändsktkonto tror ni?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Din chef får inte alls veta. Det är lönekontoret som får uppgiften. Dom ska absolut inte säga nått till din chef.
Skriv inte sånt som du inte är säker på.
Klart chefen kan få reda på en sådan sak, oftast ska chefer godkänna sina anställdes löner varje månad om inte annat. Och då ser dom allt som är med.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det kan ju vara så att chefen ska godkänna sina anställdas löner och då ser dom allt som är med. Men det är ju såklart olika hur det går till för arbetsplats till arbetsplats.
I kommunen där jag jobbar så det enda chefen godkänner innan hon skickar till löne är om jag tex tagit upp extratid i vårt schemaprogram. Hon ser inget om hur min löneutb kommer se ut.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
I kommunen där jag jobbar så det enda chefen godkänner innan hon skickar till löne är om jag tex tagit upp extratid i vårt schemaprogram. Hon ser inget om hur min löneutb kommer se ut.
Det kan som sagt variera från arbetsplats till arbetsplats.
Men att säga att det INTE är så är fel.
Hur vet du att hon inte ser din lön?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Skriv inte sånt som du inte är säker på.
Klart chefen kan få reda på en sådan sak, oftast ska chefer godkänna sina anställdes löner varje månad om inte annat. Och då ser dom allt som är med.
Jag är då hundra säker hur det var för min del. Min chef godkänner inga löneutbetalningar men däremot godkänner hon ev extratid jag lagt in i det schemaprogram vi har. Där finns inga siffor med. Bara arbetat tid. Förstår att det på en liten arbetsplats kan vara annorlunda.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det kan som sagt variera från arbetsplats till arbetsplats.
Men att säga att det INTE är så är fel.
Hur vet du att hon inte ser din lön?
Jag vet att det är så det fungerar där jag jobbar. Det enda min chef kan se o vet är den månadslön jag har. Inget annat.
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Såg nu att jag inte va riktigt vaken imorse. Sorry! Jag pratade om en omprövning av skuldsanering.

Skickade in min omprövning av skuldsanering den 13 Maj och dem började jobba med den idag/de kommande dagarna enligt "väntetider" sidan. Någon som har erfarenhet av hur lång tid handläggningstiden på omprövningar brukar vara? :)
Beror på belastning men mellan 2-3 månader brukar det ta, lycka till
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det ska vara en bestående förändring över tid. Om du någon gång tjänar lite mycket vid fast anställning gör inget. Men om du får säg en löneökning på 3.500kr, det ska omprövas. Jag själv rapporterar in alla förändringar, upp eller ner. Transparens och ärlighet kommer man längst med.
Jag håller med då man har mycket att förlora om man inte är ärlig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Din chef får inte alls veta. Det är lönekontoret som får uppgiften. Dom ska absolut inte säga nått till din chef.
Så är det inte alltid då chefen kan på vissa arbetsplatser attestera lönerna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp