• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
När jag hade utmätning betalade jag inte på CSN. Det blev ca 80000 i skuld som sedan ingick i saneringen.

Ja så kan man ju också göra då sanerar man ju bort en del av lånet automatiskt. Men då kan man inte studera med csn om man nu skulle önska det.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tror jag får hoppa min idé med skuldsanering. Kommer inte få den beviljad av två skäl.

1: Dels för att jag använder vinsten utav lägenhetsförsäljningen (ca 400.000) till att betala bort mina sista privata skulder. Det får man inte göra för då prioriterar man vissa och det får man visst inte göra. Det behöver inte enbart vara ett problem men detta i kombination med....

2:....jag kommer ju att åka på vinstskatt+restskatt. Dessa kommer väl vara på 200.000-250.000 totalt och då kommer ju KFM fullt rimligt komma med invändningen att jag borde tagit pengarna ifrån vinsten och betalat vinstskatten med dom istället för att prioritera privata skulder.

Tråkigt, men kommer ändå släppa allt till KFM
Fast inget av det behöver ju vara ett problem. Så länge du inte har inledande får du ju betala på de skulder du vill. Det är efter inledande som du inte får gynna någon enskild.
Vi betalde flertalet skulder, även privata m vinsten fr husförsäljningen. Maken fick restskatt pga reavinsten (ingen jättesumma dock). Den kom att ingå i saneringen. En glad överraskning då vi trodde vi skulle betala den utanför saneringen.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Om man utmäter 15.000 ifrån min lön säger vi då räknade jag fram att det hade tagit mig 127 år att bli skuldfri :D
En ansökan till skusan kostar ju ingenting och det värsta som kan hända är att du får avslag.

Som du kämpat och kämpar tycker jag verkligen du förtjänar en ny chans via en skusan, så jag tycker du ska söka så får det bära eller brista. Om inte annat får du veta vad du faller på och kan "ordna upp" detta innan nästa ansökan då du om någon i det här forumet är insolvent..
Skicka iväg en ansökan, jag håller tummen för dig! :folded:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast inget av det behöver ju vara ett problem. Så länge du inte har inledande får du ju betala på de skulder du vill. Det är efter inledande som du inte får gynna någon enskild.
Vi betalde flertalet skulder, även privata m vinsten fr husförsäljningen. Maken fick restskatt pga reavinsten (ingen jättesumma dock). Den kom att ingå i saneringen. En glad överraskning då vi trodde vi skulle betala den utanför saneringen.

Det där stämmer inte helt naturligtvis. Under vissa förutsättningar kan skuldsaneringen upphävas om man gör "som man vill"
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Det där stämmer inte helt naturligtvis. Under vissa förutsättningar kan skuldsaneringen upphävas om man gör "som man vill"

Men nu var ju det här innan inledande. Det får man ju kanske redogöra för vid ett senare tillfälle men en sanering som inte finns kan ju inte upphävas.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det där stämmer inte helt naturligtvis. Under vissa förutsättningar kan skuldsaneringen upphävas om man gör "som man vill
Fast nu var det innan inledande å då finns ingen sanering att upphäva...
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Men nu var ju det här innan inledande. Det får man ju kanske redogöra för vid ett senare tillfälle men en sanering som inte finns kan ju inte hävas.
Precis så. Redogjorde sedan till Skusan för exakt vart varje krona gått till som inte redan utmätts av KFM.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp