• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Alla skulder som uppstått före inledandet ingår, statliga också.. Särskilt intressant kan böter vara, de uppstår enligt vissa när brottet begås..
Även att du lånade till lunchen av mig idag ingår också.
CSN ingår bara det som har förfallit till betalning dock. Vore något stötande om man kan få bort studielånen så pass lätt.
Om man har ett Kb sidan om där det finns några skulder ingår dom oxå eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om man har ett Kb sidan om där det finns några skulder ingår dom oxå eller?

Det vet jag inte ett kommanditbolag är ju egen juridisk person med en viss som ansvarar för skulderna, så länge företrädaransvaret inte slagit till så borde det inte inte omfattas.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Det vet jag inte ett kommanditbolag är ju egen juridisk person med en viss som ansvarar för skulderna, så länge företrädaransvaret inte slagit till så borde det inte inte omfattas.
Okej jag får väl reda på så småningom vad som gäller. Jag står för fullt ansvar i bolaget, Inga stora skulder men dock!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jo men eftersom man sköter inbetalningarna själv så vill de kanske att man har kvar kontot. Blir svårt att betala annars, kanske tänker fel.
Självklart måste du ha en bank för insättning av lön och betalning av räkningar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Alla skulder som uppstått före inledandet ingår, statliga också.. Särskilt intressant kan böter vara, de uppstår enligt vissa när brottet begås..
Även att du lånade till lunchen av mig idag ingår också.
CSN ingår bara det som har förfallit till betalning dock. Vore något stötande om man kan få bort studielånen så pass lätt.
Det hade varit trevligt att vara utan CSN efter saneringen haha.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det hade varit trevligt att vara utan CSN efter saneringen haha.
Det förstår jag, men så är det tack och lov inte. Är nog att räntan höjs extra pga att folk inte betalar..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det förstår jag, men så är det tack och lov inte. Är nog att räntan höjs extra pga att folk inte betalar..
Såklart är det självklart att den inte ska ingå. Jag är tacksam över att min blev pausad och att få börja betala igen januari 2024.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Ni som har blivit beviljad sanering ( även avslag) har ni fått behålla konto/debitkort hos den bank ni har haft kreditkortskulder hos om de ingick i saneringen?
Tex Swedbank eller har de avslutat kontot?
Tänker att de kan ju bli svårt för dom att få tillbaka nå pengar om de avslutar kontot.

mitt kreditkort blev uppsagt direkt vid inledande, vanligt betalkort utan kredit och internetbank fick jag behålla.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det förstår jag, men så är det tack och lov inte. Är nog att räntan höjs extra pga att folk inte betalar..
Jag betalade på mitt CSN ändå fram till inledande så jag hade ingen skuld till dom som ingår i min skuldsanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp