• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Någon som kan ansöka om skuldsanering via hemsidan?
Länken tycks bara leda tillbaka till Mina sidor, där det inte går att hitta något ansökningsformulär.
Man loggar in och fyller i alla uppgifter och skickar in, väldigt enkelt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Man loggar in och fyller i alla uppgifter och skickar in, väldigt enkelt.
I teorin, ja, men när jag loggar in kommer jag, som jag skrev, tillbaka till Mina sidor där det inte finns något ansökningsformulär.
 

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej

Är det ngn som vem om trafikförsäkring föreningens skulder ingår i skuldsanering..

Hade glömt betala försäkring i10dgr och är försening med över 100kr dag och 2 år tillbaka blev nu över 15k.

Ingår de i skuldsanering ???
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Alltså såhär.

Alla mina skulder efter 2017 är tagna för att finansiera gamla lån/skulder/hyra/räkningar/el/barnomsorg.

Jag har varit spelfri i 5 år typ och sedan dess har jag inte tagit lån för att konsumera/spela.

Men säg att det var 8 till 10 miljoner jag totalt har betalat tillbaka genom åren så återstår det ju fortfarande en hel del kvar.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
I teorin, ja, men när jag loggar in kommer jag, som jag skrev, tillbaka till Mina sidor där det inte finns något ansökningsformulär.
Om jag minns rätt gjorde jag testet och på slutet tror jag det står nått om vill du söka så klicka här.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Men som sagt.
Av totalen.

20% av skulden är ifrån 2022
30% av skulden är ifrån 2021
50% av skulden är ifrån 2020 eller äldre.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Om jag minns rätt gjorde jag testet och på slutet tror jag det står nått om vill du söka så klicka här.

Man behöver inte göra testet för att hitta länken "ansök via e-tjänst". Men den länken LEDER TILL MINA SIDOR.

Därför undrar jag om det finns någon som kunnat söka på sistone eller om den funktionen är nere?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Man behöver inte göra testet för att hitta länken "ansök via e-tjänst". Men den länken LEDER TILL MINA SIDOR.

Därför undrar jag om det finns någon som kunnat söka på sistone eller om den funktionen är nere?
Ring och fråga?
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Jag ansökte via mina sidor.

Tror jag klickade på mina ansökningar etc. Så kom det upp!



Så har inte betalat lånen på 1 månad nu. Aldrig gjort det förut och blir stressad av det hela samtidigt förvånad. Förvånad över att det enda som hänt är att någon skickat påminnelse och höjt beloppet till denna månad.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag ansökte via mina sidor.

Tror jag klickade på mina ansökningar etc. Så kom det upp!



Så har inte betalat lånen på 1 månad nu. Aldrig gjort det förut och blir stressad av det hela samtidigt förvånad. Förvånad över att det enda som hänt är att någon skickat påminnelse och höjt beloppet till denna månad.
Händer inte så mycket på 2 månader, kommer lite påminnelser och samtal, dessa kan dock vara väldigt många. Tredje månaden kan det börja komma inkasso och hot om kronofogden, är väldigt olika dock beroende på vilka du har lån hos.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp