• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Hej, jag ska söka skuldsanering och har frågor till er som sökt skuldsanering. Vilka är era erfarenheter, vad krävs för att bli beviljad en sanering? Har ni fått söka flera ggr?

Jag är 37 år och mina skulder har uppkommit genom ett spelmissbruk jag haft i över 10 års tid som jag gått behandling för. Innan jag började spela hade jag inga lån och god ekonomi. Avslutar just nu en behandling för spelmissbruk jag gått sen april . Mina skulder gick till kronofogden första gången 2015, 2021 tillkom ytterligare skulder då jag inte längre klarade av min betalplan till inkassobolagen. Jag har nu en skuld på närmare 1 miljon som ligger hos olika inkassobolag samt KFM. Jag har 3 barn hemma och är just nu föräldraledig, KFM drar 35 kr om dagen. När jag börjar arbeta gissar jag att de kommer kunna utmäta runt 6000 i månaden från min lön. Vad tror ni om chansen till en skuldsanering i mitt fall?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Även under en skuldsanering så kan man få behålla pengar för omfattande tandvård om det anses vara nödvändigt. Att man månatligen erhåller en buffert peng för oförutsedda saker samt betalfria månader väger inte alls många ggr upp till vad tandvårdskostnader ibland kostar (inte minst pga att betalfria månader knappt ens genererar något då många har väldigt låga betalplaner).
Jag hade skickat in en omprövning till KF och bett om en förlängning av betalplanen med den tiden det tar att reglera tandvårdskostnaden. Gör du på det sättet, så motsätter sig knappast dina borgenärer det…

Om jag gör en omprövning och förlänger betalningsplanen, på vilket sätt gynnar det mig? Får jag behålla mer per månad mot vad jag får nu?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp