• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Jag har ett köpeavtal men det är ju som bara att vi skrivit under på köpet, står ju som ingenting annat. Jo hon påstod att hon hade en sån försäkring och hon skulle undersöka om en operation som behövde göras gick på den. När jag sedan hörde av mig om att han blivit sämre och jag ville reklamera köpet så svarar hon mig inte längre. Hon vill helt enkelt inte ta något ansvar vare sig när det gäller att ersätta mig eller för den sjuka katten.
Vad är det för fel på katten?

Det som avgör vilken försäkring kattens vet vård ska gå på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag tyckte det tog otroligt lång tid innan skulderna hamnade hos KF. Jag slutade betala i december/januari och först nu i april har de flesta lånen - inte alla - hamnat på skuldsaldo hos KF. SEnast idag fick jag från Ecster att jag ännu inte betalat mina senaste räkningar, inget hos KF eller ens inkasso. Då efter ett halvår.

Jag meddelade nästan alla långivare att jag ej längre kunde betala och att det skulle hamna hos KF och att jag skulle söka skuldsanering. De sa att det går i led genom inkasso och sen till KF.

Hade noll ångest över detta, det är som det är. Bara fokusera framåt. Inte ta nya lån. Inte spela bort några pengar. Gå i terapi. Göra vad man kan för att betala det lilla man kan. JAg betalar endast Fairlo just nu, men det kommer jag inte kunna när jag får utmätning av lön. Det har jag meddelat dem och slängde in dem i saneringen. De önskade lycka till osv.

Ångest är det ingen mening med att ha, det är mer stressigt att försöka få ihop månad efter månad. Försök ta det med en klackspark. Visst, många år framåt kommer det vara svårt. Men det är bättre än att jaga en dröm (i mitt fall ekonomisk frihet genom en vinst) som aldrig går att nå för att räntorna på lånen man tagit i ren desperation ändå kommer leda dig till KF.

Om du efter varje månad har några pengar över rekommenderar jag dig att betala av på dina mindre lån. Det kommer kännas skönt, men kanske du itne kan unna dig ett flak öl den månaden, eller vad du nu har för intressen. Men det kommer du kunna unna dig sen :)
Går tillbaka till ditt inlägg och vill fråga hur det gått för dig? Har du beviljats sanering?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Skrev till handläggaren att gothia skickat in en gammal skuld som skuld att betala . Fick till svar att gothia inte skickat in några skulder alls ännu , men dom har till den 11/9 . Behöver jag göra något nu med den skulden som kom in ? För det är en gammal skuld från 2018 , tänkte mest på om man ska bestrida eller så ?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Skrev till handläggaren att gothia skickat in en gammal skuld som skuld att betala . Fick till svar att gothia inte skickat in några skulder alls ännu , men dom har till den 11/9 . Behöver jag göra något nu med den skulden som kom in ? För det är en gammal skuld från 2018 , tänkte mest på om man ska bestrida eller så ?
Kontakta gothia och meddela om inledande, beroende på vad de svarar så ta det därifrån.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Kontakta gothia och meddela om inledande, beroende på vad de svarar så ta det därifrån.

Fick också en påminnelse efter att jag fått inledande och skrev till inkassobolaget att jag fått inledande. Skickade också med en screenshoot från POIT som bevisade det. Fick inget svar tillbaka från inkasso efter det:facejoy:
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Fick också en påminnelse efter att jag fått inledande och skrev till inkassobolaget att jag fått inledande. Skickade också med en screenshoot från POIT som bevisade det. Fick inget svar tillbaka från inkasso efter det:facejoy:
Blev det nå problem med inledande efter det?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Skrev till handläggaren att gothia skickat in en gammal skuld som skuld att betala . Fick till svar att gothia inte skickat in några skulder alls ännu , men dom har till den 11/9 . Behöver jag göra något nu med den skulden som kom in ? För det är en gammal skuld från 2018 , tänkte mest på om man ska bestrida eller så ?

Bestrida ska du ju inte göra. Om dom har på sig till den 11/9 så ska ju skulden med i saneringen. Meddela dom att du har inledande.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Vad är det för fel på katten?

Det som avgör vilken försäkring kattens vet vård ska gå på.

Till en början var det två fel. Bettet ansåg dom behövde opereras och så långt var uppfödaren med på att kontakta sitt försäkringsbolag för att se om operationen skulle täckas på hennes dolda fel försäkring, nu börjar jag undra om hon ens har en eller om det bara var något hon sa för att låta seriös.

Det andra problemet är att han började halta för någon månad sen och veterinären hittar inget fel, det har krävts flera återbesök som inte leder till något. Därav kom funderingen på avlivning för att han inte ska plågas och när jag meddelade om det och att jag ville reklamera köpet blev det tyst från uppfödaren.

När jag var till veterinären igår hade käken tydligen växt till sig så bettet såg normalt ut, dock verkar han ändå ha bekymmer med att äta bitvis.

Ska sluta med smärtstillande och komma tillbaka när han börjar halta för att dom ska undersöka igen men hittas inget fel då vet jag inte vad jag ska göra längre.

Har endast haft honom drygt fyra månader och pengarna bara rinner iväg samtidigt som jag är rädd att han plågas.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Bestrida ska du ju inte göra. Om dom har på sig till den 11/9 så ska ju skulden med i saneringen. Meddela dom att du har inledande.
Skulden ska betalas senast den 29/8 ! Men dom har till den 11/9 att inkomma med vilka skulder jag har . Men har meddelat dom att jag har inledande sanering
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Skulden ska betalas senast den 29/8 ! Men dom har till den 11/9 att inkomma med vilka skulder jag har . Men har meddelat dom att jag har inledande sanering

Det ska ju inte spela någon roll eftersom du har inledande då ska ju alla skulder ingå i saneringen så länge dom kommer in med kravet i tid.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp