• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Fick avslag på min skuldsaneringsansökan. 2.67 miljoner, anledningen kändes diffus men, att jag hade för nya lån (förra året).

När och om ska man söka igen? Jag har försökt frysa räntorna då jag ligger hos KF men ja.. de skulderna blir jag aldrig av med via löneutmätning.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Gothia skickade idag en gammal skuld , det är skuld att betala . Dom har återkallat den säkert 2 gånger innan och nu skickat in igen . Behöver man göra något ? Ingen stor summa på 4000 kr !
Kolla om de rapporterat in den till din skuldsanering och har de inte det så informera dom att du har inledande.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Fick avslag på min skuldsaneringsansökan. 2.67 miljoner, anledningen kändes diffus men, att jag hade för nya lån (förra året).

När och om ska man söka igen? Jag har försökt frysa räntorna då jag ligger hos KF men ja.. de skulderna blir jag aldrig av med via löneutmätning.
Hur många av skulderna var från förra året?
Spelskulder?
Vänta ett år innan ny ansökan om de var så pass färska .
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Fick avslag på min skuldsaneringsansökan. 2.67 miljoner, anledningen kändes diffus men, att jag hade för nya lån (förra året).

När och om ska man söka igen? Jag har försökt frysa räntorna då jag ligger hos KF men ja.. de skulderna blir jag aldrig av med via löneutmätning.

Jag skulle nog ha väntat ett år innan en ny ansökan.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Borde ju ha rätt tunga argument och underlag som konsument, har du rättslig rådgivning i djur/hemförsäkring? Kan ev klassas som bedrägeri också, och ”hot” om en polisanmälan kanske ger någon effekt.

Blev lite förvirrad av ditt inlägg. Nej jag har ingen rättslig rådgivning vad jag vet.

Jag hade annars tänkt vända mig till ARN för att få utrett om och vad hon bör ersätta mig med och om hon inte betalar då, eventuellt skicka in det till kronofogden för att fastställa skulden och få hjälp att driva in den.

Det är ju svårt att reklamera en ”vara” om säljaren inte svarar, hon har ju dock skyldigheter som uppfödare vilket hon verkar strunta i.

Menar du att jag ska polisanmäla? Isf för vad?
 

Putte I Lingonskogen

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Januari 2021
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Blev lite förvirrad av ditt inlägg. Nej jag har ingen rättslig rådgivning vad jag vet.

Jag hade annars tänkt vända mig till ARN för att få utrett om och vad hon bör ersätta mig med och om hon inte betalar då, eventuellt skicka in det till kronofogden för att fastställa skulden och få hjälp att driva in den.

Det är ju svårt att reklamera en ”vara” om säljaren inte svarar, hon har ju dock skyldigheter som uppfödare vilket hon verkar strunta i.

Menar du att jag ska polisanmäla? Isf för vad?
Har du inget köpeavtal? Vad står det i avtalet? Uppfödare brukar ju ha försäkring mot dolda fel, ingen sån försäkring? S.k rättsskydd brukar ingå i hemförsäkringen.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Har du inget köpeavtal? Vad står det i avtalet? Uppfödare brukar ju ha försäkring mot dolda fel, ingen sån försäkring? S.k rättsskydd brukar ingå i hemförsäkringen.

Jag har ett köpeavtal men det är ju som bara att vi skrivit under på köpet, står ju som ingenting annat. Jo hon påstod att hon hade en sån försäkring och hon skulle undersöka om en operation som behövde göras gick på den. När jag sedan hörde av mig om att han blivit sämre och jag ville reklamera köpet så svarar hon mig inte längre. Hon vill helt enkelt inte ta något ansvar vare sig när det gäller att ersätta mig eller för den sjuka katten.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Alltså det är något som hänt nu nyligen. Har köpt en katt som visat sig vara sjuk och jag vill reklamera köpet men uppfödaren verkar ha ”låtsas försvinna”. Nu måste jag eventuellt avliva honom och har kanske lagt ut 20000kr med all vård. Tänker bara om jag blir tvungen att gå så långt som möjligt för att få någon typ av kompensation.
Så tråkigt du som verkligen gjort det bästa av din sanering och jag har beundrat din ekonomiska rehabilitering. Har du kvitto på vad du lagt ut osv så ska det nog inte vara något problem eller så får du vänta med att driva in skulden tills din sanering är över för visst är den klar nästa år ?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Så tråkigt du som verkligen gjort det bästa av din sanering och jag har beundrat din ekonomiska rehabilitering. Har du kvitto på vad du lagt ut osv så ska det nog inte vara något problem eller så får du vänta med att driva in skulden tills din sanering är över för visst är den klar nästa år ?

Ja det är för jävligt rent ut sagt. Tack för fina ord! ^^

Ja jag har alla kvitton. Blev ingen avlivning idag, får vänta till nästa undersökning och se vad som händer.

Jo den är klar i nov nästa år.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp