• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Någon skrev tidigare i tråden om företag som ingått i saneringen kan ta kreditupplysningar efter att saneringen är slut. Ja nu har jag just fått en sån från Intrum...nästan 2 månader efter att saneringen är slut. Vet att de hade 4 ärenden som ingick saneringen o jag fick ett meddelande tidigare i veckan om att dessa ärenden strax skulle avslutas.. Nu kom en kreditupplysning från Credisafe. Har inte handlat nått på faktura el avbetalning som det skulle kunna vara så det enda jag kan se är att det har med saneringen att göra.
Vad dom ska med den till nu vet jag inte... Vill dom kolla att saneringen verkligen är slut?? Nä jag vet inte...men känns ju inte bra kan jag säga.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Någon skrev tidigare i tråden om företag som ingått i saneringen kan ta kreditupplysningar efter att saneringen är slut. Ja nu har jag just fått en sån från Intrum...nästan 2 månader efter att saneringen är slut. Vet att de hade 4 ärenden som ingick saneringen o jag fick ett meddelande tidigare i veckan om att dessa ärenden strax skulle avslutas.. Nu kom en kreditupplysning från Credisafe. Har inte handlat nått på faktura el avbetalning som det skulle kunna vara så det enda jag kan se är att det har med saneringen att göra.
Vad dom ska med den till nu vet jag inte... Vill dom kolla att saneringen verkligen är slut?? Nä jag vet inte...men känns ju inte bra kan jag säga.

Efter saneringen är tveksamt, dom kan ju välja att inte skriva av fordran men det är ganska meningslöst då man inte har rätt att kräva betalning..inget fordringsförhållande, ingen upplysning..
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Efter saneringen är tveksamt, dom kan ju välja att inte skriva av fordran men det är ganska meningslöst då man inte har rätt att kräva betalning..inget fordringsförhållande, ingen upplysning..
Jo det är ju det jag tänker oxå.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Vad skulle hända om man tex skulle ha glömt en skuld . Stor risk handläggaren avslår om man har inledande ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp