• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Insåg precis att min och sambons skuldsaneringar har pågått ett helt år, bara 4 år och 40 inbetalningar kvar :). Det går helt ok faktiskt, man ser ljuset i tunneln och vet att det finns ett slut. Vi skickade in omprövning i maj och får se vad utfallet blir.

Kämpa på alla som har fått sanering och ni som väntar på beslut
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Det är ganska sällan.
Ärendet får då handläggas av en med roll jurist som avgör om det ska bli skuldsanering.
Är der invändning av typen "då får jag inte betalt" brukar det bli skuldsanering ändå.
Från tidigare jobb sänkte jag ett antal skuldsaneringar där det gick att se att gäldenären skarvar i sin historia.

Utveckla gärna det där om "skarva". Du mena personen ljugit/ överdrivet och det har varit så uppenbart i ansökan eller det har hittats bevis?

Tänkte minnet ä ju inte på topp alltid så felsägningar kan ju förekomma och då vill man ju inte bli tagen för å hitta på om det kommer fram svart och vitt det skiljde belopp på tusentals kronor eller månader hit å dit man angivit en viss grej skedde
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Utveckla gärna det där om "skarva". Du mena personen ljugit/ överdrivet och det har varit så uppenbart i ansökan eller det har hittats bevis?

Tänkte minnet ä ju inte på topp alltid så felsägningar kan ju förekomma och då vill man ju inte bli tagen för å hitta på om det kommer fram svart och vitt det skiljde belopp på tusentals kronor eller månader hit å dit man angivit en viss grej skedde
Om något nytt revolutionerande kommer fram tex brottslig verksamhet osv.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Utveckla gärna det där om "skarva". Du mena personen ljugit/ överdrivet och det har varit så uppenbart i ansökan eller det har hittats bevis?

Tänkte minnet ä ju inte på topp alltid så felsägningar kan ju förekomma och då vill man ju inte bli tagen för å hitta på om det kommer fram svart och vitt det skiljde belopp på tusentals kronor eller månader hit å dit man angivit en viss grej skedde

En del var väl vid omprövningar också, inte bara under utredning av grundämnet i skuldsanering.

Jag skulle påstå att det varit saker man medvetet sagt fel, det var i flera fall ganska uppenbart saker som var svåra få till på annat sätt

Tex ange att man är arbetslös och sakna inkomst, men jobbar heltid. Köper inte ett "jag glömde" där.

Sakna arbetsförmåga men jobbar för fullt. Köper inte ett "jag glömde" där.

Ange bostadskostnad till Tex 10000 kr, men vid närmare utredning visar det det sig att rätt siffra ska vara 6000. Köper inte ett "jag glömde "där.

Ange inkomst till kanske 25000 men inkomsten är 37000 kr. Köper inte ett "jag glömde" där.

2 som söker som ansöker om skilsmässa samtidigt som skuldsanering och en får ny adress, men efter beslutet om skuldsanering där ingen har betalplan och flyttar ihop igen enligt folkbokföringsadressen en vecka efter beslut om skuldsanering. Skilsmässa slutförs inte. (Som sammanboende skulle bägge haft betalplaner)
Jag köper inte att man glömt att skiljas, glömt att man separerat och glömt ompröva när man flyttat ihop igen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det får inte alla, det ger ingen stor klumpsumma för alla. En semesterlön för mig tex blir kanske ett par tusen extra mot normalt
Så är det! Jag jobbar dessutom natt o förlorar då jag har semester! Får sem.dagstillägg ist som inte i närheten motsvarar ob:et för samma period.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp