• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur var det nu igen , om ens partner tar ett billån, kan jag som har saneringen köra den bilen utan problem ? Om den står på den och för försäkring etc
Igen?
Kfm gör inget åt den i alla fall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nystartpåriktigt

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Ja ska man beräkna en tillfällig ändring i betalplanen så behöver man veta vilken period det är för
Jo fast om det är omöjligt att veta hur länge jag blir sjukskriven hur gör man då? Så fort jag kan börja jobba kommer jag ju betala, men när varken jag eller läkarna vet hur länge jag blir hemma så blir det ju rätt svårt att sätta ett datum.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Tror ni man kan söka omprövning på betalplanen nu när bränslet kostar ca 4:- mer litern än i våras samt att elen blivit dubbelt så dyr? Kostar mig 500:- mer i månaden att köra till jobbet nu samt går elräkningen på 4800 i november istället för 3200 som förra året..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo fast om det är omöjligt att veta hur länge jag blir sjukskriven hur gör man då? Så fort jag kan börja jobba kommer jag ju betala, men när varken jag eller läkarna vet hur länge jag blir hemma så blir det ju rätt svårt att sätta ett datum.
Då får man uppskatta ett datum eller få omprövning avslagen som det verkar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tror ni man kan söka omprövning på betalplanen nu när bränslet kostar ca 4:- mer litern än i våras samt att elen blivit dubbelt så dyr? Kostar mig 500:- mer i månaden att köra till jobbet nu samt går elräkningen på 4800 i november istället för 3200 som förra året..
Söka kan du, det kommer inte ändras något dock. Det räknas på 18.50 per mil och elen schablonberäknas på något vis, om man inte värmer upp med el.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Tror ni man kan söka omprövning på betalplanen nu när bränslet kostar ca 4:- mer litern än i våras samt att elen blivit dubbelt så dyr? Kostar mig 500:- mer i månaden att köra till jobbet nu samt går elräkningen på 4800 i november istället för 3200 som förra året..
Jag blev tillsagd av min handläggare att höra av mig ifall något dök upp eller ändrades eftersom det var viktigt att inte riskera att få nya skulder, så riskerar du det så kontakta dom och hör vad dom säger.
 

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Jag är ju lite ny på detta med skuldsanering , väntar som ni vet på ett beslut om det blir inledande el av slag. En liten fråga , ringde i dag växeln för att höra om något hänt i min ansökan , hon sa att de nu väntar svar från dom bolag som jag har skulder hos , gör man alltså det innan man får ett besked
Jag är också ny på det här, men så som jag förstått det, så är det inte förrän efter att man fått inledande som skusan kontaktar bolagen man har skulder hos..
Jag kan ha helt fel, men så uppfattade jag det vid mitt samtal med min handläggare härom dagen. Hon beskrev det som att man inför beslut om inledande enbart går på de uppgifter man själv har uppgett (förutom koll om bilägande lön genom skatteverket o liknande)
Prova att ringa imorgon igen och fråga igen.
Håller tummarna för dig!
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Var kan jag läsa om hur ofta jag får utbetalt om jag har krav på någon som har skuldsanering? Tycker KFs hemsida är helt värdelös, man tycker det borde finnas en uppsjö av information på Mina sidor om min ekonomi men icke.

Vet jag fick en jävla massa papper i omgångar när personen ifråga hamnade hos Kf, sen löneutmätning, sen skuldsanering men det har varit för mkt att hålla ordning på. Var kan jag läsa mig till skulder personen har till mig samt när dessa utbetalas?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Var kan jag läsa om hur ofta jag får utbetalt om jag har krav på någon som har skuldsanering? Tycker KFs hemsida är helt värdelös, man tycker det borde finnas en uppsjö av information på Mina sidor om min ekonomi men icke.

Vet jag fick en jävla massa papper i omgångar när personen ifråga hamnade hos Kf, sen löneutmätning, sen skuldsanering men det har varit för mkt att hålla ordning på. Var kan jag läsa mig till skulder personen har till mig samt när dessa utbetalas?
Utbetalas en gång om året beroende på när saneringen vann laga kraft.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp