• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Trist att få i ledande sista veckan i månaden. Löneutmätning redan fördelad och klar och man ska börja betala direkt. Får man inledande den 1 en månad slipper man löneutmätning och ska betala först månaden därpå.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Trist att få i ledande sista veckan i månaden. Löneutmätning redan fördelad och klar och man ska börja betala direkt. Får man inledande den 1 en månad slipper man löneutmätning och ska betala först månaden därpå.
Får man behålla pengarna om dom inte är fördelade ? Alltså arbetsgivaren betalt in men dom är inte utbetalda
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Trist att få i ledande sista veckan i månaden. Löneutmätning redan fördelad och klar och man ska börja betala direkt. Får man inledande den 1 en månad slipper man löneutmätning och ska betala först månaden därpå.

Japp jag gör min första betalning i november och dom drog precis lönen har i veckan :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Får man behålla pengarna om dom inte är fördelade ? Alltså arbetsgivaren betalt in men dom är inte utbetalda
Ja, det stämmer. Jag fick inledande den 22:a mars 2019. Arbetsgivaren hade då redan dragit min löneutmätning, men någon vecka därefter fick jag hela beloppet i retur från KF… :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja, det stämmer. Jag fick inledande den 22:a mars 2019. Arbetsgivaren hade då redan dragit min löneutmätning, men någon vecka därefter fick jag hela beloppet i retur från KF… :)
Det är ju verkligen inte fel ! Får hoppas på positivt besked runt den 20 då ;)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja, det stämmer. Jag fick inledande den 22:a mars 2019. Arbetsgivaren hade då redan dragit min löneutmätning, men någon vecka därefter fick jag hela beloppet i retur från KF… :)
Det där varierar. Det är verkställighetshinder.med inledande och har man otur med flink arbetsgivare så kan dom redovisa till kfm långt innan lönen..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det där varierar. Det är verkställighetshinder.med inledande och har man otur med flink arbetsgivare så kan dom redovisa till kfm långt innan lönen..
Min arbetsgivare brukar göra klart lönen runt den 22 varje månad ! Men vissa gör säkert klart den 5 redan !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Min arbetsgivare brukar göra klart lönen runt den 22 varje månad ! Men vissa gör säkert klart den 5 redan !
Det spelar mindre roll, det relevanta är när pengarna redovisas till kfm och om kfm hinner fatta fördelningsbeslutet.
En del skickar in pengarna till kfm 10 dagar innan lön. De flesta precis vid lön och en del gör det inte överhuvudtaget
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp