• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
En fråga angående A-kassan. Det är bara om man blir arbetslös?
Vad händer om man skulle tex bli sjukskriven en längre tid?
Då är det försäkringskassan man ska kontakta? A-kassan har ingenting med sjukskrivning att göra?

Har aldrig varit arbetslös eller sjukskriven en längre tid. Så har aldrig orkat sätta mig in i detta. Så därför måste jag fråga.
(och nej, låter som jag planerar att bli sjukskriven, men det gör jag inte...) :facejoy: :facejoy:
A-kassan har inget med sjukskrivning att göra men däremot kan en gruppförsäkring som vanligtvis ingår i fackavgiften ge dig extra inkomst om du är sjukskriven mer än 90 dagar, behöver inte vara 100% sjukskrivning. Jag fick en rätt fin ersättning från Bliwa jag inte ens var medveten om när jag var sjukskriven för några år sedan.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det spelar mindre roll, det relevanta är när pengarna redovisas till kfm och om kfm hinner fatta fördelningsbeslutet.
En del skickar in pengarna till kfm 10 dagar innan lön. De flesta precis vid lön och en del gör det inte överhuvudtaget
Har frågat jobbet innan om detta med , dom brukar göra det efter lönen är klar !
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Sökte i augusti, fick inledande förra veckan
Grattis :), vad snabbt det gick för dig, min ansökan registrerades 1 juli, har ännu inte fått något svar, första samtalet var för en månad sedan ,skickade in kompletteringar , ringde min handläggare i veckan , som sa att han inte hunnit titta mera på min ansöka …
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Grattis :), vad snabbt det gick för dig, min ansökan registrerades 1 juli, har ännu inte fått något svar, första samtalet var för en månad sedan ,skickade in kompletteringar , ringde min handläggare i veckan , som sa att han inte hunnit titta mera på min ansöka …

Ja det var snabbt i jämförelse.
Dom jobbar säkert olika allihop

Fick inledande någon dag efter samtalet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Att dom håller på med juli känns nog rätt, jag sabbade en ansökan för kanske 3 veckor sedan och den var från juni om jag minns rätt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp