• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
Du har brukat lyssna på mig tidigare ;) så ta jobbet!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Nja, vet var att ta i.

Jag skulle ta jobbet, det är ju ändå bättre i långa loppet, du har det bättre än annars när saneringen är klar och på längre sikt får du bättre pension

Hur tänkte Du nu gällande ”vet”… Klart som korvspad att jag alltid har gjort mitt yttersta för att vilja göra rätt för mig… :)
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
Tycker du ska ta nya tjänsten.

Kommer gynna dig resten av livet. Om det ju är en tjänst du vill ha vill säga.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag hade aboslut tagit jobbet om du känner att det är ett sånt jobb du vill ha . Och sen är ju inte 2,5 år jätte länge heller !
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Ta jobbet men be om att få behålla samma lön tills vidare?
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Står det beslut om skuldsanering så är det, det slutgiltiga, sedan har de som du har skulder till 3v för överklagan
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner
Jag måste också ompröva, har 8-9 månader kvar på betalplan (0) och nu har jag fått jobb halvvägs igenom skolan så inkomsten ökar med typ 38000/månad, dem får ju dra det dem tycker, har CSNlån och bidrag året ur på det. Ska bli intressant vad som händer, om det blir förlängt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp