• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej, hoppas att allt
Fick inledande den 18/8 och frågade om jag skulle komplettera med något då jag inte hört något från KF. Handläggaren sa att de har på sig att lämna in mina skulder tom sista september sen kollar de mitt ärende, så som det såg ut idag behöver de ingen komplettering. Är den fasen med ”kompletteringsfrågor” över då eller kommer de efter alla skulder är inlämnade?
Mina kompletteringar kom efter att lånebolagen skickat in skulderna
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick inledande den 18/8 och frågade om jag skulle komplettera med något då jag inte hört något från KF. Handläggaren sa att de har på sig att lämna in mina skulder tom sista september sen kollar de mitt ärende, så som det såg ut idag behöver de ingen komplettering. Är den fasen med ”kompletteringsfrågor” över då eller kommer de efter alla skulder är inlämnade?
Någon kompletteringsfas vet jag inget om, men borgenärerna får höra av sig med åsikter efter förslaget till skuldsanering skickas ut
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej!
Någon som vet hur lång tid efter ett samtal från Kronofogden man kan få svar om inledande eller avslag?
Dem ringde oss för snart 2 veckor sedan med lite kompletteringsfrågor. Men än har vi inte hört något alls. Ansökta i slutet på maj

Det lät onormalt länge men handläggare kanske vabbar eller något
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
Nja, vet var att ta i.

Jag skulle ta jobbet, det är ju ändå bättre i långa loppet, du har det bättre än annars när saneringen är klar och på längre sikt får du bättre pension
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
Ta jobbet, det kommer en dag efter skuldsaneringen som du kan njuta av den lönen och under skuldsaneringen av din tjänst.
Grattis!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp