• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Creditstar lämnade in en icke existerande skuld till min skuldsanering med påhittat lånenummer, lånet taget i deras dotterbolag Starberry som inte ens sysslar med lån.
Skulden var nästan identisk med den jag hade hos dom och utvetalningsdatum dagen efter varandra.
Denna påhittade skuld fick de dra tillbaka från min sanering då jag upprepade gånger sa till min handläggare att den var falsk.
Några andra hade lämnat in fel summor samt uppgett att jag tagit lån flera månader efter min ansökan om skuldsanering.
Allt detta kunde jag motbevisa då jag sparat alla handlingar kring mina lån.
Lånebolagen tror att vi i vår situation inte har någon koll och därav de försöker lura sig till pengar de inte ska ha.

Låter som en skuld jag har "dubbel" av från samma långivare, skiljer bara 10k mellan lånen. Såg det när jag gick igenom papprerna som man ska godkänna och som sedan skickas ut.
Dock är det en större bank så man tycker ju inte att dom ska hålla på och hitta på skulder sådär. Så något lurt är det...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det finns något som heter moral och jag skulle aldrig godkänna att ett lån som inte finns ska ingå i min sanering bara för att det ska bli klart.
Nej så klart inte att moralen säger det. Menade mer hur man lättast blir av med honom för att kunna starta sitt nya liv någon gång om man inte har psyket till att bråka efter allt som varit med alla skulder. Beror på hur man mår tänkte jag. Vad han egentligen ville ha ut av allt
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Låter som en skuld jag har "dubbel" av från samma långivare, skiljer bara 10k mellan lånen. Såg det när jag gick igenom papprerna som man ska godkänna och som sedan skickas ut.
Dock är det en större bank så man tycker ju inte att dom ska hålla på och hitta på skulder sådär. Så något lurt är det...
De förlorar pengar och tycker säkert att vi är hemska och försöker dra pennor.
Kolla upp det om du kan de trampar både på dig och på de andra borgenärerna om det inte stämmer.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nej så klart inte att moralen säger det. Menade mer hur man lättast blir av med honom för att kunna starta sitt nya liv någon gång om man inte har psyket till att bråka efter allt som varit med alla skulder. Beror på hur man mår tänkte jag. Vad han egentligen ville ha ut av allt
Vi är alla olika men jag hade inte accepterat det.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
De förlorar pengar och tycker säkert att vi är hemska och försöker dra pennor.
Kolla upp det om du kan de trampar både på dig och på de andra borgenärerna om det inte stämmer.

Jo precis.
Måste ringa handläggaren imorgon och meddela detta för det är ett av de större lånen på över 200k. Så märkligt om det är nu att dom har lämnat in dubbelt att man inte skulle märka en sån sak när det handlar om dessa summor.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jo precis.
Måste ringa handläggaren imorgon och meddela detta för det är ett av de större lånen på över 200k. Så märkligt om det är nu att dom har lämnat in dubbelt att man inte skulle märka en sån sak när det handlar om dessa summor.
Jisses, ja gör det. Har du alla uppgifter och kontoutdrag så att de ser att det inte skett dubbel utbetalning ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det här river upp så mycket ilska hos mig och det jag kände då gör sig påmind igen.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jisses, ja gör det. Har du alla uppgifter och kontoutdrag så att de ser att det inte skett dubbel utbetalning ?

Jag har sparat alla papper från alla lånen och innan jag släppte allting så skrev jag även ner summan för alla lån för just den dagen och vad räntan låg på.
Dessa satte jag in i en pärm + alla papper som damp ner i brevlådan från både lånebolagen och inkasso. :) Så har stenkoll på vilka man är skyldig.

Så blir spännande att höra vad som kan ha "felat".
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har sparat alla papper från alla lånen och innan jag släppte allting så skrev jag även ner summan för alla lån för just den dagen och vad räntan låg på.
Dessa satte jag in i en pärm + alla papper som damp ner i brevlådan från både lånebolagen och inkasso. :) Så har stenkoll på vilka man är skyldig.

Så blir spännande att höra vad som kan ha "felat".
Bra, de får inte köra över en så om det nu inte är ett " misstag".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp