• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Men då kommer min sista fråga, ni säger att han överklagar i sista stund. Vad händer då? Vad är det han överklagar om? Att han vill ingå i skuldsaneringen och få ta del av kakan? Så ska man godkänna det bara? Varför gör man inte det då bara så man är
Av med honom om man ändå får skuldsanering . Är helt ny på detta så försöker förstå

Det här är bara ett av hans tillvägagångssätt. Just det du nämnde har att göra med att han på så vis slipper "protester". Han meddelar kronofogden att han vill ingå i min skuldsanering, men det gör han först när skuldsaneringen beviljats. Han motsätter sig inte att jag beviljats, han vill endast ingå i den! Du inser nu hur smart han är. För när kronofogden skickar ut brevet om att C Information begär att få ingå i skuldsaneringen står det även "Du behöver inte göra någonting". Tingsrätten dömer till hans fördel och vips är han en del av den.

Rätt ska vara rätt. Jag vill inte att en horunge som vigt sitt liv åt att lura människor ska tjäna pengar på mig, även om det egentligen hade kvittat med ytterligare 100 miljoner i skulder, med tanke på att skuldsaneringen beviljats.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Killen är en djävulsk mästare på att utnyttja systemet maximalt. Han gör inget olagligt enligt lagen och varför ändra ett system som funkar majoriteten av gångerna är väl myndigheternas inställning till det hela.

Det bästa är ju om alla som lurats av honom går samman och stämmer honom eller åtminstone kräver en fullständig unersökning över hans affärer.

Jag har säkert fått läsa om 100 personer som lurats av honom. Tänk hur många som inte gett sig till känna eller i värsta fall, inte ens förstått att dom lurats!
Jodå en hel del är olagligt och bl a har KFM polisanmält honom för bedrägeri. PL Finans som driver in krav för ARS Enterprise är polisanmält av Datainspektionen för brott mot inkassolagen. Det pågår en massa utredningar om honom, det är en hel härva, men det kommer att ta tid.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Jodå en hel del är olagligt och bl a har KFM polisanmält honom för bedrägeri. PL Finans som driver in krav för ARS Enterprise är polisanmält av Datainspektionen för brott mot inkassolagen. Det pågår en massa utredningar om honom, det är en hel härva, men det kommer att ta tid.

Jag hoppas det leder någon vart. Det är väl kanske därför han ändrat taktik nu när han fått ögonen på sig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Han hävdar ju dock enligt sitt avtal att det finns ett avtal och en skuld. Ser man det på det sättet är det inte så konstigt
Det är ju lätt att kolla upp då det ska finnas en utbetalning kopplat till lånet.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Men då kommer min sista fråga, ni säger att han överklagar i sista stund. Vad händer då? Vad är det han överklagar om? Att han vill ingå i skuldsaneringen och få ta del av kakan? Så ska man godkänna det bara? Varför gör man inte det då bara så man är
Av med honom om man ändå får skuldsanering . Är helt ny på detta så försöker förstå
Det finns något som heter moral och jag skulle aldrig godkänna att ett lån som inte finns ska ingå i min sanering bara för att det ska bli klart.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Creditstar lämnade in en icke existerande skuld till min skuldsanering med påhittat lånenummer, lånet taget i deras dotterbolag Starberry som inte ens sysslar med lån.
Skulden var nästan identisk med den jag hade hos dom och utvetalningsdatum dagen efter varandra.
Denna påhittade skuld fick de dra tillbaka från min sanering då jag upprepade gånger sa till min handläggare att den var falsk.
Några andra hade lämnat in fel summor samt uppgett att jag tagit lån flera månader efter min ansökan om skuldsanering.
Allt detta kunde jag motbevisa då jag sparat alla handlingar kring mina lån.
Lånebolagen tror att vi i vår situation inte har någon koll och därav de försöker lura sig till pengar de inte ska ha.
 

Jonte123

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Maj 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hej, låt säga att jag får min inledande skuldsanering hur ser det då ut om jag jobbar utomlands i tex Danmark (gränspendlar) men står som arbetslös i Sverige utan att meddela skatteverket. Är detta något som kommer att synas och uppdagas? Vad tror ni bara en tanke jag har för att få in lite extra vid sidan om saneringen. Någon som har erfarenhet av liknande? MVH Jonte
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej, låt säga att jag får min inledande skuldsanering hur ser det då ut om jag jobbar utomlands i tex Danmark (gränspendlar) men står som arbetslös i Sverige utan att meddela skatteverket. Är detta något som kommer att synas och uppdagas? Vad tror ni bara en tanke jag har för att få in lite extra vid sidan om saneringen. Någon som har erfarenhet av liknande? MVH Jonte
Dumt att riskera en sanering, kommer det fram så missar du en One and only chans
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp