• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Ok men hade du en skuld till dom från början eller är det helt påhittat från deras sida?
Jag har lånat och återbetalat allt och det är vi helt överens om, men detta är en påstådd avgift utöver det som inte har med mina lån att göra, utan han påstår helt sonika att jag ansökt 30 ggr under ett års tid och att det kostat 333 kr/gång. Ett sådant påstående kan han rikta mot vem som helst, han menar på att man inte behöver bli beviljad lånet utan det räcker att man bara har ansökt, han jämför det med att ha ett mobilabonnemang eller gymkort... Han sitter på tusentals namn och personnummer som han fått genom KFM. Det är inte deras fel att vi har ett alldeles för öppet samhälle, där man kan få ut alla uppgifter från myndigheterna, han har utnyttjat systemet för sina bedrägerier.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag har lånat och återbetalat allt och det är vi helt överens om, men detta är en påstådd avgift utöver det som inte har med mina lån att göra, utan han påstår helt sonika att jag ansökt 30 ggr under ett års tid och att det kostat 333 kr/gång. Ett sådant påstående kan han rikta mot vem som helst, han menar på att man inte behöver bli beviljad lånet utan det räcker att man bara har ansökt, han jämför det med att ha ett mobilabonnemang eller gymkort... Han sitter på tusentals namn och personnummer som han fått genom KFM. Det är inte deras fel att vi har ett alldeles för öppet samhälle, där man kan få ut alla uppgifter från myndigheterna, han har utnyttjat systemet för sina bedrägerier.
Det är ju absolut vidrigt, att det ens får pågå , måste ju gå att anmäla nånstans
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag har lånat och återbetalat allt och det är vi helt överens om, men detta är en påstådd avgift utöver det som inte har med mina lån att göra, utan han påstår helt sonika att jag ansökt 30 ggr under ett års tid och att det kostat 333 kr/gång. Ett sådant påstående kan han rikta mot vem som helst, han menar på att man inte behöver bli beviljad lånet utan det räcker att man bara har ansökt, han jämför det med att ha ett mobilabonnemang eller gymkort... Han sitter på tusentals namn och personnummer som han fått genom KFM. Det är inte deras fel att vi har ett alldeles för öppet samhälle, där man kan få ut alla uppgifter från myndigheterna, han har utnyttjat systemet för sina bedrägerier.
Men fy fan vilket jävla as… Var kan man läsa om honom och hans ”bolag”?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
9.999 kr + 36% årlig ränta från 2013, vilket i dagsläget blir över 100 tkr. Jag har bestridit kravet givetvis. Jag har aldrig tidigare fått något krav på dessa avgifter och de har aldrig lämnats till KFM, så detta är ett nytt förfarande från hans sida.

Jag har också drabbats av honom. Han gjorde precis som någon nämnde tidigare, ville ingå i min skuldsanering i sista sekund och beviljades såklart. För han verkar få igenom allt han vill. När jag frågade kronofogden om vad det var för skuld och varför den inte fanns på mina sidor kunde personen inte svara på det. Information om skulden saknades!

Han vet exakt vad han gör! Det är en psykopat som saknar empati och behöver sättas i fängelse så fort som möjligt. Hoppas någon farlig typ "råkar" få tag i honom...
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Han hävdar ju dock enligt sitt avtal att det finns ett avtal och en skuld. Ser man det på det sättet är det inte så konstigt
Lasseman, går snacket om kräket inte runt på myndigheten, med tanke på hur länge han fått hålla på och förstört livet för folk?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Lasseman, går snacket om kräket inte runt på myndigheten, med tanke på hur länge han fått hålla på och förstört livet för folk?

Ganska lite, de flesta har nog tillräckligt att göra. Skulle jag fråga mina kollegor skulle jag gissa att 20-30% förstår vad jag pratar om
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Ganska lite, de flesta har nog tillräckligt att göra. Skulle jag fråga mina kollegor skulle jag gissa att 20-30% förstår vad jag pratar om
Men någon på myndigheten måste väl kunna utreda de bedrägerier han utsätter oskyldiga för? Hur kan det vara lagligt att belägga människor med skulder som inte finns?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Men någon på myndigheten måste väl kunna utreda de bedrägerier han utsätter oskyldiga för? Hur kan det vara lagligt att belägga människor med skulder som inte finns?

Killen är en djävulsk mästare på att utnyttja systemet maximalt. Han gör inget olagligt enligt lagen och varför ändra ett system som funkar majoriteten av gångerna är väl myndigheternas inställning till det hela.

Det bästa är ju om alla som lurats av honom går samman och stämmer honom eller åtminstone kräver en fullständig unersökning över hans affärer.

Jag har säkert fått läsa om 100 personer som lurats av honom. Tänk hur många som inte gett sig till känna eller i värsta fall, inte ens förstått att dom lurats!
 

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Killen är en djävulsk mästare på att utnyttja systemet maximalt. Han gör inget olagligt enligt lagen och varför ändra ett system som funkar majoriteten av gångerna är väl myndigheternas inställning till det hela.

Det bästa är ju om alla som lurats av honom går samman och stämmer honom eller åtminstone kräver en fullständig unersökning över hans affärer.

Jag har säkert fått läsa om 100 personer som lurats av honom. Tänk hur många som inte gett sig till känna eller i värsta fall, inte ens förstått att dom lurats!
Men då kommer min sista fråga, ni säger att han överklagar i sista stund. Vad händer då? Vad är det han överklagar om? Att han vill ingå i skuldsaneringen och få ta del av kakan? Så ska man godkänna det bara? Varför gör man inte det då bara så man är
Av med honom om man ändå får skuldsanering . Är helt ny på detta så försöker förstå
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp