• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Fast det spelar ju ingen som helst roll att du förlägger bonusar och andra extra inkomster till de betalningsfria månaderna, det är årsinkomstens totala summa som din betalplan är baserad på. Alltså även inkomster under juni och december.
Nej det förstår jag. Och på totalen ligger jag på en ”höjning” på ca 2500:-/mån.
Men det borde ju spela roll när själva utbetalningen sker jämfört med utspritt på året. För mig alltså, oberoende av årsinkomsten.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Avslås ansökan om skuldsanering alltid om personen som söker jobbar deltid? Är det ett måste att jobba 100%?

jag har skickat in en ansökan, men kan av olika skäl helt enkelt inte jobba 100% på mitt nuvarande jobb.
-ska tilläggas att jag gjort allt annat jag kan för att minska utgifterna så som att sälja huset, m.m..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Avslås ansökan om skuldsanering alltid om personen som söker jobbar deltid? Är det ett måste att jobba 100%?

jag har skickat in en ansökan, men kan av olika skäl helt enkelt inte jobba 100% på mitt nuvarande jobb.
-ska tilläggas att jag gjort allt annat jag kan för att minska utgifterna så som att sälja huset, m.m..

Nej inte alltid
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nej det förstår jag. Och på totalen ligger jag på en ”höjning” på ca 2500:-/mån.
Men det borde ju spela roll när själva utbetalningen sker jämfört med utspritt på året. För mig alltså, oberoende av årsinkomsten.
Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.

Det troliga i det läget om det blir någon ändring är att betalplanen förlängs med 2år, men om inkomsten oturligt nog gått ner igen lagom till omprövningen så kan ett upphävande bli aktuell
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.
Det vanligaste är att den förlängs med två år om borgenärerna begär omprövning.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Sambon fick till svar att man alltid ska kontakta kundservice vid frågor om omprövning pga höjd inkomst, handläggaren kunde inte ange någon siffra på när det bör ansökas, utan bedöms alltid från fall till fall. Att det skulle röra sig om 4000kr/mån som standard när en omprövning bör ske är fel, sa handläggaren. Det är olika.
Jag personligen hade aldrig någonsin riskerat min skuldsanering på en gissning/chansning. Tänk om en borgenär märker din höjda inkomst och ansöker om omprövning och saneringen avslutas pga att det anses att du bör ha meddelat denna höjning. Den är ju varaktig. Oavsett när den betalas ut. Någon ny chans får man nog inte igen.. men vi gör alla våra egna val.
Alltså… vem har sagt att jag inte ska begära omprövning? Tycker det framgick rätt bra i mitt första inlägg/ursprungsfrågan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp