• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ok kanske klarar mig då, inget spelberoende, bil värd 10-15000kr o är för tillfället trasig både här o där o i min kommun har rådgivare gått i pension o det fanns ingen ersättare fick ja till svar när ja ringde dit ;)

Ah, okej. Ja min bil som jag har nu är värd runt 10papp om jag skulle sälja den till privatperson enligt bilvärderare.
Handläggaren frågade också hur mycket jag åker per dag och jag sa cirkus 2-3 mil beroende på hur arbetet just den dagen ser ut. Så det var lugnt. :)
Så då är du säker safe med bilen du med.
Typiskt. Men ja, då blir det svårt att kunna ta hjälp därifrån. :facejoy: fast då har du iaf visat att du velat om dom frågar! :tummen::fire:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok kanske klarar mig då, inget spelberoende, bil värd 10-15000kr o är för tillfället trasig både här o där o i min kommun har rådgivare gått i pension o det fanns ingen ersättare fick ja till svar när ja ringde dit ;)
Om det inte finns någon i din kommun har du rätt att kontakta en i närliggande kommun, om det skulle vara av intresse för dig.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Om det inte finns någon i din kommun har du rätt att kontakta en i närliggande kommun, om det skulle vara av intresse för dig.
Ringde grann kommun o dom hade sjukt lång väntetid tid o sa att dom tar SINA invånare först så då gav ja upp och skickade in ansökan själv , får bära eller brista typ
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ah, okej. Ja min bil som jag har nu är värd runt 10papp om jag skulle sälja den till privatperson enligt bilvärderare.
Handläggaren frågade också hur mycket jag åker per dag och jag sa cirkus 2-3 mil beroende på hur arbetet just den dagen ser ut. Så det var lugnt. :)
Så då är du säker safe med bilen du med.
Typiskt. Men ja, då blir det svårt att kunna ta hjälp därifrån. :facejoy: fast då har du iaf visat att du velat om dom frågar! :tummen::fire:
Ja vi får se vad dom säger när jag får det efterlängtade samtalet , snart 2 månader sen ja skicka in.
Jag är ju sambo o vet inte om det är en nackdel för att få sanering, verkar vara många ensamstående som får beviljat typ
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ja vi får se vad dom säger när jag får det efterlängtade samtalet , snart 2 månader sen ja skicka in.
Jag är ju sambo o vet inte om det är en nackdel för att få sanering, verkar vara många ensamstående som får beviljat typ

Kommer säkert gå bra för dig! :folded: Håller tummarna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur noggrannt kollar kfm upp en innan inledande?
Är det en snabb överblick där man tex ser att "Okej, hen har den lönen. och dom lånen.. vi börjar med inledande":
Om det är tex 8/10 som får inledande för att sedan när dom kollar vidare så blir det avslag.

Fick avslag direkt efter samtalet när jag skickade in min första ansökan för lite mer än ett år sedan. Men har gjort en jävla resa med att både jobba på mig själv och med allt som rör skulderna m.m.
Vid telefonsamtalet så var det inte särskilt mycket frågor kring detta vad jag hade gjort från förra gången. Dock så sa handläggaren att min ansökan var väldigt bra skriven denna gång.

Så därför undrar jag hur arbetet ungefär går till. :)
De flesta avslagen kommer direkt. Vet inte hur beviljadegraden är, 60%?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det skickas nog in en del ansökningar från folk som nog tycker man är värd en skuldsanering helt enkelt.
Att dom står med miljontillgångar samtidigt brukar försvåra beviljande...
 

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Yttra dig att skulder saknas, annars riskerar du överklagande och omtag för Att fylla med de saknade skulderna
Behöver jag ange summor och vilka långivare som saknas? Eller räcker det att jag uppger att det saknas? Eftersom man släppt allt har jag ingen kontroll på summor och vilka som gått till inkasso och vilka som gått till KFM och vilka som ligger kvar hos originalet.
Drar detta yttrande ut på processen tro?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Behöver jag ange summor och vilka långivare som saknas? Eller räcker det att jag uppger att det saknas? Eftersom man släppt allt har jag ingen kontroll på summor och vilka som gått till inkasso och vilka som gått till KFM och vilka som ligger kvar hos originalet.
Drar detta yttrande ut på processen tro?

Jag skulle angett allt jag kunde.

Ja det lär det göra, men inte lika mycket som eventuella överklaganden och återförvisningar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp