• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hej.
Ni som fått från kfm att betala, hur har det gått till?
Utmäts bostaden som sista utväg?
Behöver betala 50tkr innan sista april...
För att det ej ska bli utslag.
OM jag nu ej får ihop att betala, vad är era erfarenheter?
Skulden är på 300.000
Är livrädd för utmätning av bostad...
Jag sålde min bostadsrätt innan allt gick åt helvete , sålde ca 1 år innan och ångrar verkligen inte det ! För blir så mycket mer jobb och känslor om den tas !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
134
Poäng
317
Jag sålde min bostadsrätt innan allt gick åt helvete , sålde ca 1 år innan och ångrar verkligen inte det ! För blir så mycket mer jobb och känslor om den tas !
Ja...
Önskar jag haft den tiden.
Men nu står jag här med 7 dagar på mig liksom att inte få utslag på skulden
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja...
Önskar jag haft den tiden.
Men nu står jag här med 7 dagar på mig liksom att inte få utslag på skulden
Du kan ju lägga ut den till försäljning och sedan försöka få en hyresrätt . Bor du i en stor stad eller mindre spelar så klart väldigt stor roll om hur fort du kan få en hyresrätt ! Jag bor i en mindre och kan få en väldigt fort !
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Sen kan jag tycka som har ett inledande sedan 23 mars 2021 att om du får skuldsanering då har du en plan på fem år eller vad du nu har och du betalar in extra en månad eller två. Eller som i vårt fall så ska vi spara 1200 kr i månaden - om jag då sparar dessa i ett år så ska detta avräknas från allting och betalningstiden minskas om jag puttar in 14.400 kr. Men det gör det inte nej nej. Mina fem år kvarstår. Jag förstår att det inte är något lån man tagit men ändå. Ni förstår hur jag tänker :)

Jag förstår svenska myndigheter och långivare att de vill ha tillbaka sina pengar men om det nu finns en plan att jag ska betala x antal % till varje långivare och jag gör det i förtid då ska också antal år minska om jag gör större inbetalningar en gång om året eller då och då.
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Sen kan jag tycka som har ett inledande sedan 23 mars 2021 att om du får skuldsanering då har du en plan på fem år eller vad du nu har och du betalar in extra en månad eller två. Eller som i vårt fall så ska vi spara 1200 kr i månaden - om jag då sparar dessa i ett år så ska detta avräknas från allting och betalningstiden minskas om jag puttar in 14.400 kr. Men det gör det inte nej nej. Mina fem år kvarstår. Jag förstår att det inte är något lån man tagit men ändå. Ni förstår hur jag tänker :)

Jag förstår svenska myndigheter och långivare att de vill ha tillbaka sina pengar men om det nu finns en plan att jag ska betala x antal % till varje långivare och jag gör det i förtid då ska också antal år minska om jag gör större inbetalningar en gång om året eller då och då.

jag tror du missar poängen ! En skuldsanering är en slags rehabilitering. Ett ont måste .. om alla hade kunnat ”köpa” sig ur sina 5 år med den summan som kf vill ha så hade ingen haft skuldsanering längre än nåt år för den mindre summan som man ska betala kan man säkert lösa på annat sätt ..
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
jag tror du missar poängen ! En skuldsanering är en slags rehabilitering. Ett ont måste .. om alla hade kunnat ”köpa” sig ur sina 5 år med den summan som kf vill ha så hade ingen haft skuldsanering längre än nåt år för den mindre summan som man ska betala kan man säkert lösa på annat sätt ..

Inte att du "kan köpa dig fri" men göra extra inbetalningar och tiden minskas för skuldsanering. Långivarna har godkänt planen och om du betalar in extra så minskas tiden.

Edit: Jag glömde att ange en skuld i min ansökan (SEB Norge 50k ett kreditkort) och dom har skickat till kfm. Jag nekade till den skulden när jag fick brev från kfm i veckan här. Får se om det blir tingen för mig nu eller vad juristerna nu gör.

Utländsk skuld som jag glömt att ange i min ansökan och nu har den kommit till kfm. Jag har ett inledande sedan 23 mars.
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Inte att du "kan köpa dig fri" men göra extra inbetalningar och tiden minskas för skuldsanering. Långivarna har godkänt planen och om du betalar in extra så
Edit: Jag glömde att ange en skuld i min ansökan (SEB Norge 50k ett kreditkort) och dom har skickat till kfm. Jag nekade till den skulden när jag fick brev från kfm i veckan här. Får se om det blir tingen för mig nu eller vad juristerna nu gör.

Utländsk skuld som jag glömt att ange i min ansökan och nu har den kommit till kfm. Jag har ett inledande sedan 23 mars.
Inte att du "kan köpa dig fri" men göra extra inbetalningar och tiden minskas för skuldsanering. Långivarna har godkänt planen och om du betalar in extra så minskas tiden.

Edit: Jag glömde att ange en skuld i min ansökan (SEB Norge 50k ett kreditkort) och dom har skickat till kfm. Jag nekade till den skulden när jag fick brev från kfm i veckan här. Får se om det blir tingen för mig nu eller vad juristerna nu gör.

Utländsk skuld som jag glömt att ange i min ansökan och nu har den kommit till kfm. Jag har ett inledande sedan 23 mars.

Hur många tror du inte skulle kunna lösa ett samlingslån med hjälp av sambos osv ? För att beta av allt på en gång sen vara fri ? jag hade lätt gjort det ! Sen ändras ju förutsättningarna under 5 år ibland tjänar du mer = betala mer , vissa har nollplan ett tag .. jag tycker det är rättvist ! Man har bara sig själv att skylla .. men det är vad jag tycker
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp