• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Ok men borde väl finnas andra lösningar, varför inte ha samma info om folk som hos UC lika öppet då så långivare kan kolla där när man ansöker en kredit?

Ja det kanske inte skulle skada, men då skulle nog skuldsättningen minska och det skulle tjänas mindre pengar så det är nog inte ett alternativ.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ringde till kommunen idag och dom har ingen rådgivare just nu och den som svarade i telefon var riktigt otrevlig så fick bara ännu mer ångest över vad ja ska ta mig till
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag skulle personligen inte planera in dom pengarna utan om du får inledande kan det ta ett antal månader innan beslut om skuldsanering kommer. I mitt fall tog det 6-7 månader från inledande till beslut pga att en långivare överklagade. Dessutom är du i samma "intervall" som jag var. Jag fick inledande i april och sen kom sommaren då (jag antar att) det är mindre personal på plats etc vilket också gör att det drar ut på tiden.
Gläd dig åt om du får inledande men som sagt, jag skulle inte räknat med att kunna behålla skatteåterbäringen.

Ja jag får väl hoppas att det går enligt plan och att det bara tar dem uppskattade 4-6 veckorna. Kommer i allafall inte deklarera innan sista datum och hoppas på att allt är klart till juni så jag får behålla pengarna.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Ja jag får väl hoppas att det går enligt plan och att det bara tar dem uppskattade 4-6 veckorna. Kommer i allafall inte deklarera innan sista datum och hoppas på att allt är klart till juni så jag får behålla pengarna.
Du kommer aldrig får beviljad skuldsanering innan juni om du inte ens har inledande nu, det kommer ta betydligt längre tid innan allt är klart
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja jag får väl hoppas att det går enligt plan och att det bara tar dem uppskattade 4-6 veckorna. Kommer i allafall inte deklarera innan sista datum och hoppas på att allt är klart till juni så jag får behålla pengarna.
El vara ärlig och tala om för din handläggare att du ska få tillbaka på skatten så får hen ta ett beslut om du får behålla dom el om de ska ingå i din betalplan.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vill inte verka tjatig men jag tror min senaste fråga försvann i mängden..

Nu när jag fått beslut, är det säkert för mig att deklarera? Eller ska jag vänta in att det vunnit laga kraft?
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
El vara ärlig och tala om för din handläggare att du ska få tillbaka på skatten så får hen ta ett beslut om du får behålla dom el om de ska ingå i din betalplan.
Ja eller så går man bara på reglerna som står på Kronofogdens sida...
"Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.
Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, till exempel skatt, böter eller studieskulder"

Ska kolla upp det för jag tror inte jag har så många statliga skulder så jag kanske kan få behålla pengarna i vilket falls om helst"
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja eller så går man bara på reglerna som står på Kronofogdens sida...
"Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.
Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, till exempel skatt, böter eller studieskulder"

Ska kolla upp det för jag tror inte jag har så många statliga skulder så jag kanske kan få behålla pengarna i vilket falls om helst"
Jag fick betala in min skatteåterbäring. Jag berättade för min handläggare om vilken summa jag skulle få tillbaka så hon tog med det i min betalplan. Mitt beslut beslut om skuldsanering togs i april och jag fick återbäringen i juni och betalade in den med Julis nbetalning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp