• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Japp har a-kassa upp till heltid ,dock tar dom dagarna slut ca oktober o jag lär ju aldrig få en klar skuldsanering innan dess är ju dock inskriven i arbetsförmedlingen o söker aktivt andra jobb osv

Då kan det gå vägen.
Lycka till!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Det är lite oklart med handläggningstider.

Jag blev uppringd i måndags av en handläggare som ville gå igenom alla uppgifter igen, och sen skulle det vidare för eventuellt inledande. Jag frågade om hur långt tid ungefär det skulle ta innan jag får svar om inledande men fick ingen respons på det, inte ens ungefärtid, hon sa bara hon ska göra sitt bästa för att få iväg det så fort som möjligt.

Hur lång handläggningstid kan jag räkna med från Det fruktade samtalet (som gick bra) till Inledande? Snackar vi om några veckor eller några månader? Osäker på vad de menar på KF's hemsida

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den. 3 månader

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering. 7 månader.



Sen undrar jag också, när man väl fått Inledande så upphör väl löneutmätningen i väntan på svar om sanering, och man får nån summa man själv ska betala in. Är det typ samma summa som man haft vid löneutmätning eller blir det mindre? Hur gör de beräkningen där hur mkt man ska behålla?

Jag har en hel del pengar jag ska få tillbaka på skatten, det blir väl där i juni. Om man får inledande innan dess men ej fått svar om sanering, får man behålla skatten?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det är lite oklart med handläggningstider.

Jag blev uppringd i måndags av en handläggare som ville gå igenom alla uppgifter igen, och sen skulle det vidare för eventuellt inledande. Jag frågade om hur långt tid ungefär det skulle ta innan jag får svar om inledande men fick ingen respons på det, inte ens ungefärtid, hon sa bara hon ska göra sitt bästa för att få iväg det så fort som möjligt.

Hur lång handläggningstid kan jag räkna med från Det fruktade samtalet (som gick bra) till Inledande? Snackar vi om några veckor eller några månader? Osäker på vad de menar på KF's hemsida

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den. 3 månader

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering. 7 månader.



Sen undrar jag också, när man väl fått Inledande så upphör väl löneutmätningen i väntan på svar om sanering, och man får nån summa man själv ska betala in. Är det typ samma summa som man haft vid löneutmätning eller blir det mindre? Hur gör de beräkningen där hur mkt man ska behålla?

Jag har en hel del pengar jag ska få tillbaka på skatten, det blir väl där i juni. Om man får inledande innan dess men ej fått svar om sanering, får man behålla skatten?
Har du inledande tar de skatten. Har du beslut får du behålla den.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är lite oklart med handläggningstider.

Jag blev uppringd i måndags av en handläggare som ville gå igenom alla uppgifter igen, och sen skulle det vidare för eventuellt inledande. Jag frågade om hur långt tid ungefär det skulle ta innan jag får svar om inledande men fick ingen respons på det, inte ens ungefärtid, hon sa bara hon ska göra sitt bästa för att få iväg det så fort som möjligt.

Hur lång handläggningstid kan jag räkna med från Det fruktade samtalet (som gick bra) till Inledande? Snackar vi om några veckor eller några månader? Osäker på vad de menar på KF's hemsida

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den. 3 månader

- Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering. 7 månader.



Sen undrar jag också, när man väl fått Inledande så upphör väl löneutmätningen i väntan på svar om sanering, och man får nån summa man själv ska betala in. Är det typ samma summa som man haft vid löneutmätning eller blir det mindre? Hur gör de beräkningen där hur mkt man ska behålla?

Jag har en hel del pengar jag ska få tillbaka på skatten, det blir väl där i juni. Om man får inledande innan dess men ej fått svar om sanering, får man behålla skatten?
Jag hade samtal på en torsdag och såg mitt namn i POIT på tisdagen efter.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Wow, mkt personuppgifter helt öppet för hela världen att se.
Är det något gammalt förlegat förnedringssyfte att lägga ut namn helt öppet på folk som har sanering?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Wow, mkt personuppgifter helt öppet för hela världen att se.
Är det något gammalt förlegat förnedringssyfte att lägga ut namn helt öppet på folk som har sanering?


Det är ju för att alla företag ska kunna bevaka och skicka in krav på sina skulder dom vill ska ingå i saneringarna.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Det är ju för att alla företag ska kunna bevaka och skicka in krav på sina skulder dom vill ska ingå i saneringarna.
Ok men borde väl finnas andra lösningar, varför inte ha samma info om folk som hos UC lika öppet då så långivare kan kolla där när man ansöker en kredit?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp