• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Pratat med min handläggare idag och beslutet är nu fattat, jag har fått skuldsanering!! :faceheart: Är nästan lite smått överdrivet lycklig men så många år jag kämpat... Äntligen har jag en mållinje att passera!!! :folded:

För er som undrar:
Skickade in ansökan 1 september. Inledande 23 november. Godkände betalplan 2 februari. Idag (10 mars) fick jag veta att beslut är taget! :face3hearts:

Har dock en fråga i samma veva, nu bör ju min återbäring vara öronmärkt för mig va? Hen sa att mina gäldenärer har 3 veckor på sig att överklaga men hen tyckte det skulle te sig oerhört märkligt att någon skulle överklaga då ingen av dem haft några motsättningar mot att beslutet skulle tas.

Inatt kommer jag sova gott!! :vinnare:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Pratat med min handläggare idag och beslutet är nu fattat, jag har fått skuldsanering!! :faceheart: Är nästan lite smått överdrivet lycklig men så många år jag kämpat... Äntligen har jag en mållinje att passera!!! :folded:

För er som undrar:
Skickade in ansökan 1 september. Inledande 23 november. Godkände betalplan 2 februari. Idag (10 mars) fick jag veta att beslut är taget! :face3hearts:

Har dock en fråga i samma veva, nu bör ju min återbäring vara öronmärkt för mig va? Hen sa att mina gäldenärer har 3 veckor på sig att överklaga men hen tyckte det skulle te sig oerhört märkligt att någon skulle överklaga då ingen av dem haft några motsättningar mot att beslutet skulle tas.

Inatt kommer jag sova gott!! :vinnare:
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag är mest nyfiken på vad det är som gör att skuldsanering beviljas ?
Jag vill söka men vet som sagt inte om jag uppfyller kraven
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag är mest nyfiken på vad det är som gör att skuldsanering beviljas ?
Jag vill söka men vet som sagt inte om jag uppfyller kraven

Du ska sakna möjlighet att betala och det ska verka klokt ur alla aspekter typ..
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok så att man har 75% tjänst kan vara ok?
Hade 8-900k i skulder. Insolvent så det sjöng om det, låg back flera tusen varje månad och då nyttjade jag kreditkort för att ha mat på bordet för mig och mitt barn vilket blev en oerhört ond cirkel tyvärr..

75% kan vara svårt men absolut inte omöjligt. Enda sättet att få svar är att ansöka och se vad som sägs men om jag förstått det rätt är de rätt hårda på att man ska jobba heltid då det annars kan tyckas att man inte gjort allt i sin makt för att kunna betala tillbaka...
Men det är nog från gång till gång och vad handläggaren du får tycker om just ditt ärende.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ok, jag tar ju extra pass för o komma upp i heltid men det är ju inte alltid garanti att man får extra, jag vill ju ha heltid men det finns inga lediga heltids rader tyvärr , fast det finns ju folk som är arbetslösa som får beviljat ?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Ok, jag tar ju extra pass för o komma upp i heltid men det är ju inte alltid garanti att man får extra, jag vill ju ha heltid men det finns inga lediga heltids rader tyvärr , fast det finns ju folk som är arbetslösa som får beviljat ?

Ett tips är att du skriver in dig på arbetsförmedlingen som arbetssökande på 25% om du inte redan är det. Plus att du fortsätter som du gör att ta extra pass, då borde dom tycka du gör vad du kan för att betala dina skulder.
Jag har själv fått avslag 3 gånger med olika motiveringar men i grunden är det att jag inte haft heltid bakom mig, jobbar 70%. Jag försökte jobba extra men höll på att bli utbränd. Då skulle jag ha sökt sjukpenning enligt dom. Hur det nu skulle gått till då jag jobbat 70% sista 19 åren. Å därför får jag ju inte heller akassa upp till 100% eftersom min arbetstid enbart varit 70%. Hade jag tänkte mig för när jag jobbade extra så skulle jag ju anmält mig på arbetsförmedlingen redan när jag slutade mitt extra jobb för då hade jag kunnat stämpla upp igen. Får du akassa för resterande procent upp till heltid om du inte jobbar? Du kan ju ha tur att få igenom en sanering ändå utan heltid. Läst fler här inne som fått avslag pga att dom inte jobbar heltid.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Japp har a-kassa upp till heltid ,dock tar dom dagarna slut ca oktober o jag lär ju aldrig få en klar skuldsanering innan dess är ju dock inskriven i arbetsförmedlingen o söker aktivt andra jobb osv
 
  • Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp