• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag måste också ompröva, har 8-9 månader kvar på betalplan (0) och nu har jag fått jobb halvvägs igenom skolan så inkomsten ökar med typ 38000/månad, dem får ju dra det dem tycker, har CSNlån och bidrag året ur på det. Ska bli intressant vad som händer, om det blir förlängt.

Inte dem..
 
  • Gilla
Reaktioner: Fkr
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Som flertalet av Er vet vid detta laget, så ”älskar” jag verkligen min skuldsanering… Jag njuter av livet & mår otroligt bra.
Jag blev sambo igen tidigare i år. Gjorde en omprövning pga lägre boendekostnader just för att jag blev sambo. Den omprövningen beviljades inte då beloppet ansågs vara för lågt. Jag fick behålla ytterligare 3300kr varje månad.

Men nu till dilemmat. Har blivit tillfrågad om jag vill ha en högre tjänst, vilket således innebär en högre lön. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta… Självklart borde man vara glad över möjligheten, men då behöver jag ompröva igen och då ryker ”allt ” de jag har fått extra sedan min skuldsanering började såsom avslaget på tidigare omprövning pga samboskap.
Jag kommer med andra ord halka ner på utgångsläget med att leva på ingångsvärden (existensminimum) igen…
Jag har 2 1/2 år kvar på skuldsaneringen, så de e ju ett tag till…
Ni som hängt med länge på forumet VET att jag alltid har velat göra rätt för mig, men likväl känns detta lite surt. Ny tjänst innebär ca 4-5000kr brutto mer i lön. Lägg där till de ytterligare 3300kr jag har fått behålla vid senaste omprövningen, så kommer självklart en ny omprövning innebära ny betalplan och allt kommer försvinna iväg från mig…inkl en sedvanlig lönehöjning i april i år…
Känns lite surt…faktiskt och jag känner mig rådlös…
Mitt tips är att ta tjänsten och överskjutande kan du be arbetsgivaren lägga in som pensionsinbetalning istället tänker jag, för att sedan häva det när skuldsaneringen är avslutad
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag måste också ompröva, har 8-9 månader kvar på betalplan (0) och nu har jag fått jobb halvvägs igenom skolan så inkomsten ökar med typ 38000/månad, dem får ju dra det dem tycker, har CSNlån och bidrag året ur på det. Ska bli intressant vad som händer, om det blir förlängt.
Det kan inte bli förlängt när man själv begär omprövning utan enbart om borgenärerna gör det.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
3e inbetalningen gjord, bara 47 kvar:folded:^^
Jag har haft nedräkning sedan första inbetalningen där jag skrev upp alla månader i appen ”anteckningar” och när jag ser, i samband med lön, att det är draget från mitt konto tar jag bort månaden från anteckningen. Det har varit mentalt skönt att se hur det närmar sig slutet, sakta men säkert :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag har haft nedräkning sedan första inbetalningen där jag skrev upp alla månader i appen ”anteckningar” och när jag ser, i samband med lön, att det är draget från mitt konto tar jag bort månaden från anteckningen. Det har varit mentalt skönt att se hur det närmar sig slutet, sakta men säkert :)
Kan verkligen tänka mig det måste vara en underbar känsla verkligen :) jag ber verkligen att min ansökan går igenom
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Nu har både jag och sambon äntligen fått förslag hem i brevlådan. Ringde min handläggare idag för att justera och han skulle uppdatera några saker och återkomma. Sedan börjar väntan på ett förhoppningsvis positivt beslut.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nu har både jag och sambon äntligen fått förslag hem i brevlådan. Ringde min handläggare idag för att justera och han skulle uppdatera några saker och återkomma. Sedan börjar väntan på ett förhoppningsvis positivt beslut.
Får man fråga när ni ansökte och hur lång tid tills ni fick inledande ? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp