• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
är frågan om vad kf ser på kring studier och din inkastade ansökan?
Studier brukar som regel vara ett problem när man förväntar sig skuldsanering, tanken är att man ska jobba så att borgenärerna får något.
Ja.
Jag förstår.
Jag får tänka om.
Hoppa av studierna osv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tror faktiskt att CSN pausar återbetalningskravet för dom som har studieskulder, medan en skuldsanering pågår.
Det varierar, vissa får uppskov och vissa betalar under tiden men då får man extra för att betala CSN.
Jag har uppskov.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är 4-5000 kr mer i månaden efter skatt som kan generera i en högre betalplan.
 

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Eller genomföra dom och ta skuldsaneringen efter?
Känner att livet rinner ifrån mig...
Jag hoppar av.
Jag får byta bana, söka alla jobb jag hittar donken, städ (inget fel med det!!)
Bara det är fast tjänst, heltid.

(Jag är fullt medveten att jag får skylla mig själv, att jag är ensam ansvarig för min skuldsituation osv.... Vissa dagar är mer känslosamma än andra. Känns så himla hopplöst. Ber om ursäkt för gnäll)
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Känner att livet rinner ifrån mig...
Jag hoppar av.
Jag får byta bana, söka alla jobb jag hittar donken, städ (inget fel med det!!)
Bara det är fast tjänst, heltid.

(Jag är fullt medveten att jag får skylla mig själv, att jag är ensam ansvarig för min skuldsituation osv.... Vissa dagar är mer känslosamma än andra. Känns så himla hopplöst. Ber om ursäkt för gnäll)

Tråkigt när man hamnar i rävsaxen. Nu vet jag inte alls hur det funkar med plugg osv när man ansöker om sanering MEN kan man bevisa att man sökt jobb osv aktivt och man tagit det som erbjuds så borde det visa att man
inte bara sitter hemma utan verkligen försöker få ordning på situationen.
Men du får ut en bra peng på bara 50% jobb. Är ungefär vad jag får ut på min slitiga heltidstjänst. :facejoy: Känns som jag också borde byta bana.. haha. :)
Testa ring kfm imorgon och fråga hur dom skulle ställa sig till detta. Säger dom att risken är låg att få igenom en sanering så får du nog göra
som Lassemannen skrev eller försöka (vet att det är himla svårt) få ett heltidsjobb och då söka.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Känner att livet rinner ifrån mig...
Jag hoppar av.
Jag får byta bana, söka alla jobb jag hittar donken, städ (inget fel med det!!)
Bara det är fast tjänst, heltid.

(Jag är fullt medveten att jag får skylla mig själv, att jag är ensam ansvarig för min skuldsituation osv.... Vissa dagar är mer känslosamma än andra. Känns så himla hopplöst. Ber om ursäkt för gnäll)
Kan du inte bara avvakta och se om du får inledande eller ej. Efter det kan du ta ett beslut om hur du ska göra. Ta inga förhastade beslut.
 

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Kan du inte bara avvakta och se om du får inledande eller ej. Efter det kan du ta ett beslut om hur du ska göra. Ta inga förhastade beslut.
Jo, det borde jag kanske göra.

Skumt det här, tvekat i flera år, känns som jag tagit reda på precis allt inför en ansökan. Nördat loss ordentligt
Kände mig så himla säker- enormt skönt att rota fram varenda skuld (många fler än jag ens hade koll på) och tryckte kaxigt på "skicka-knappen" .
Sen rasade tvivlet över mig och plötsligt är jag villrådig och har ca 1000 frågor
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp