• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Ansökte 3 mars, samtalet och inledande 18 maj. Och i torsdags gick betalplanen ut till borgenärerna.
Tog lång tid från samtal till inledande för dig.

Hade inledande väldigt snabbt därefter, betalplan för mig har gått ut i juli, efter det har dom 3 veckor att yttra sig och godkänna. Min handläggare på semester men skulle tro jag får beslut andra veckan i augusti om det löper på smärtfritt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Tog lång tid från samtal till inledande för dig.

Hade inledande väldigt snabbt därefter, betalplan för mig har gått ut i juli, efter det har dom 3 veckor att yttra sig och godkänna. Min handläggare på semester men skulle tro jag får beslut andra veckan i augusti om det löper på smärtfritt.
Fick inledande samma dag som samtalet.
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Ni som haft första samtal nyligen gällande er ansökan, när ansökte ni?
Jag ansökte 20/4, min sambo någon vecka senare. Vi hade första samtalet 30/6, fick inledande någon vecka efter det. Nu väntar vi på besked om fortsättningen
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Jag skickade in min runt 15/5, när tror ni man kan höra något? Jag hoppas på nästa vecka så jag kan sörja avslaget i lugn och ro innan man börjar jobba igen :( Det står ju 2,5 mån på deras hemsida men vet inte om det är semester nu
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Kan någon av fordringsägarna se om jag tex sparar pengar hos avanza eller liknande? Alltså överskottet vid varje månad under skuldsaneringen?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Kan någon av fordringsägarna se om jag tex sparar pengar hos avanza eller liknande? Alltså överskottet vid varje månad under skuldsaneringen?
Inte varje månad men vid deklarationen ser de ju vad du gjort i vinst, vad du skattat för det osv.
Jag vet att man får spara under en sanering men jag vet inte hur de ställer sig till eventuell avkastning, om även det räknas in i 4-5000 kr/månaden-beloppet.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kan någon av fordringsägarna se om jag tex sparar pengar hos avanza eller liknande? Alltså överskottet vid varje månad under skuldsaneringen?
Min handläggare sa till mig att vill jag spara så är det upp till mig. Vill jag leva för 500 kr och spara resten så är det inget någon kan säga något om.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Kan någon av fordringsägarna se om jag tex sparar pengar hos avanza eller liknande? Alltså överskottet vid varje månad under skuldsaneringen?

Det där har jag också undrat över i 2 1/2 år nu eftersom att jag började spara allt jag kunde i aktier i början av min skuldsanering.

Jag frågade även handläggare på skuldsaneringen om det och fick inget vidare svar, så förbjudet kan det ju inte vara. Inflationen gör ju också en hel del med sparade pengar på fem år om man enbart skulle spara på ett sparkonto.

Hitintills ger mitt sparande mig 328kr per månad om man slår ut det och det i sig är ju inga stora summor även om man skulle slå ihop det med löneökningar, så jag vet inte men orolig lär jag ju vara tills allt är över. Därför försöker jag nu spara så mycket som möjligt på ett sparkonto istället men grejen är ju den att har man väl börjat med aktier så vill man ju fortsätta.

Sen vet jag inte hur noga borgenärer kollar, vissa tar ju kreditupplysningar men där framgår ju inte alltid aktier och fonder, sen om dom ids kolla ens deklaration vet jag inte.

Jag är ganska orolig för egen del då jag sparat ihop över 100.000 i aktier sen början av min skuldsanering. Men samtidigt om man får behålla skatteåterbäring plus betalningsfria månader och man i övrigt lever under existensminimum för att kunna bygga kapital så finns det ju ganska stora möjligheter att få ihop en större summa över tid och det är ju från pengar man har rätt att behålla, så fel borde det ju inte bli.

Sen kan jag tycka att får man inte spara i aktier eller fonder under tiden man genomgår en skuldsanering så borde det framgå från informationen från skuldsaneringsenheten och det gör det INTE!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det där har jag också undrat över i 2 1/2 år nu eftersom att jag började spara allt jag kunde i aktier i början av min skuldsanering.

Jag frågade även handläggare på skuldsaneringen om det och fick inget vidare svar, så förbjudet kan det ju inte vara. Inflationen gör ju också en hel del med sparade pengar på fem år om man enbart skulle spara på ett sparkonto.

Hitintills ger mitt sparande mig 328kr per månad om man slår ut det och det i sig är ju inga stora summor även om man skulle slå ihop det med löneökningar, så jag vet inte men orolig lär jag ju vara tills allt är över. Därför försöker jag nu spara så mycket som möjligt på ett sparkonto istället men grejen är ju den att har man väl börjat med aktier så vill man ju fortsätta.

Sen vet jag inte hur noga borgenärer kollar, vissa tar ju kreditupplysningar men där framgår ju inte alltid aktier och fonder, sen om dom ids kolla ens deklaration vet jag inte.

Jag är ganska orolig för egen del då jag sparat ihop över 100.000 i aktier sen början av min skuldsanering. Men samtidigt om man får behålla skatteåterbäring plus betalningsfria månader och man i övrigt lever under existensminimum för att kunna bygga kapital så finns det ju ganska stora möjligheter att få ihop en större summa över tid och det är ju från pengar man har rätt att behålla, så fel borde det ju inte bli.

Sen kan jag tycka att får man inte spara i aktier eller fonder under tiden man genomgår en skuldsanering så borde det framgå från informationen från skuldsaneringsenheten och det gör det INTE!
Wow, imponerande hur mycket du sparat. Stor eloge till dig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp