• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nu är det 1000 frågor här men har du några exempel på vilka aktörer du var skyldig pengar ?
ja du...vilka finns det? Det var mängder. SEB, Nordax, Ikano, CashBuddy, Santander...du kan nog få med de flesta där. Efter jag släppte mitt har det kommit nya långivare som jag inte har koll på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Allt med Kronofogden skötte jag minutiöst. Alla kvitton skickades in samma dag eller senast dagen efter jag mottog det t ex.
Siktar på göra liknande samt beta av dom minsta smålånen. Vore kul å höra om mån annan har en annan åsikt. va säger tex @Lasseman om tillväga sättet att totalt ignorera lånebolagens tjat och inkasso. Finns det någon annan väg att gå som är mer korrekt? Bevisligen har "Släpptallt" lyckats här men gissar en skuldrådgivare tex inte rekommenderar detta sätt, el?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Kommer mer efterhand när det kommer in till kronofogden så det läggs bara på på den totala skulden som ska utmätas.
Nej summan kommer vara det samma som den är från början när utmättningen startar om inte dina förutsättningar ändras
Tack för svar!
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag var i din sits för 3 månader sen cirkus.
Jag hade också totalt ångest och kände mig helt värdelös som människa och att livet var slut, helt tom inom mig.
Hade alltid betalat varje räkning jag fått.
Så att släppa allting och veta att man ska komma till kfm kändes så jäkla jobbigt.

Men nu känns det bra. För nya lån gör att man bara skjuter upp problemet men man sätter sig djupare i skiten.. så det var det bästa jag kunde göra.

Så det kommer gå bra för dig!
Tänk att du inte kan göra på något annat sätt, det här är det bästa du kan göra om du måste ta nya lån varje månad för att klara av att leva. Det håller inte i längden!

Konstigt att läsa kanske, men jag sover mycket bättre och har ett lugn inom mig nu när man inte behöver jaga nya lån varje månad för att klara sig. Nu får det bli som det blir..

Tack, det är en så overklig känsla att göra tvärtemot det man har kämpat med så länge. Så skönt att kunna bolla med andra i samma sits.
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Förstår helt din ångest. Jag släppte allt i i början av oktober och skickade då in ansökan om skuldsanering. Har aldrig varit hos KF innan och kämpat med att betala alla lån, men nu i höstas orkade jag inte mer. Valde också, efter att jag ansökt, att berätta för alla mina närmaste. Det var en otrolig lättnad och jag har fått så mycket stöd från dem. Borde ha sagt det tidigare, men man skäms och känner sig urusel.

Du kommer få massa brev och telefonsamtal. Jag tyckte att det var sjukt jobbigt och hade fruktansvärd ångest vissa dagar. Försökte ducka för allt, ignorera alla brev förutom de från KF och höll tummarna för att jag inte skulle hinna få löneutmätning innan svar ang skuldsanering. Det var på det berömda håret kan jag säga, fick inledande den 29/1 och då slutade alla samtal och min brevlåda är typ tom.

Så nu är det bara en sista väntan till beslut och jag ber till högre makter att det ska gå igenom och att ingen motsätter sig. Även om den här väntan också är ångestframkallande, så är det inget mot alla sömnlösa nätter som fanns innan jag släppte allt.

Lycka till nu. Skicka in ansökan så fort som möjligt. Du kan korrigera/göra ändringar i den efter den är skickad.

Tack för svar. Ja samma här, har alltid lyckats undvika KF så detta är jobbigt. Håller på och skriver ansökan nu så ska snart skicka in. Försöker ignorera alla samtal etc.
Håller tummarna att din ansökan går vägen
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Siktar på göra liknande samt beta av dom minsta smålånen. Vore kul å höra om mån annan har en annan åsikt. va säger tex @Lasseman om tillväga sättet att totalt ignorera lånebolagens tjat och inkasso. Finns det någon annan väg att gå som är mer korrekt? Bevisligen har "Släpptallt" lyckats här men gissar en skuldrådgivare tex inte rekommenderar detta sätt, el?
Många skuldrådgivare skulle rekommendera detta sätt.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Tack, det är en så overklig känsla att göra tvärtemot det man har kämpat med så länge. Så skönt att kunna bolla med andra i samma sits.
Här har du en till som precis gjort det du är på väg att göra, eller kanske inte göra, dvs sluta betala. Kan tillägga att jag även fick det rådet av min rådgivare, hon kollade inte ens i några papper eller liknande, utan rekommenderade mig bara att endast betala det basala och låta allt falla.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Siktar på göra liknande samt beta av dom minsta smålånen. Vore kul å höra om mån annan har en annan åsikt. va säger tex @Lasseman om tillväga sättet att totalt ignorera lånebolagens tjat och inkasso. Finns det någon annan väg att gå som är mer korrekt? Bevisligen har "Släpptallt" lyckats här men gissar en skuldrådgivare tex inte rekommenderar detta sätt, el?

Jag tycker skuldrådgivare ger märkliga råd generellt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp