• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Varit rätt mycket sjuk senaste tiden med rätt höga avdrag på min lön, så frågan lyder då hur man går tillväga för att få förbehållsbeloppet omräknat.

Finns det någon E-tjänst på deras sida där man löpande kan göra dessa ändringar
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Menar du att du behöver betala mindre under inledande pga sjukdom? Vet inte hur det funkar under inledande, men under skuldsanering ska man följa betalplanen om inte sjukskrivningen är långvarig ( mer än tre månader har jag för mig). Det går alltså inte att få tillfälligt nedsatt belopp pga lite hög sjukfrånvaro.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är bara att betala, annars ompröva inledande, kan tänka mig att en sån osäker inkomst kan innebära avslag på skuldsaneringen..
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Har fått beslut om inledande hem med "betalningsutrymme" som jag själv ska betala in. Kan denna summa komma att ändras när jag väl fått skuldsaneringen godkänd?

I mitt jobb så varierar lönen från månad till månad pga OB, helget, etc. och när jag hade löneutmätning så drog de ju inte samma summa utan jag hade ju maxbelopp. Men nu ska jag istället själv betala in samma summa oavsett hur mkt jag får ut i lön?

Min fråga är alltså om detta är bara en tillfällig summa tagen ur hatten som sedan kommer justeras när skuldsaneringen väl blivit godkänd?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Har fått beslut om inledande hem med "betalningsutrymme" som jag själv ska betala in. Kan denna summa komma att ändras när jag väl fått skuldsaneringen godkänd?

I mitt jobb så varierar lönen från månad till månad pga OB, helget, etc. och när jag hade löneutmätning så drog de ju inte samma summa utan jag hade ju maxbelopp. Men nu ska jag istället själv betala in samma summa oavsett hur mkt jag får ut i lön?

Min fråga är alltså om detta är bara en tillfällig summa tagen ur hatten som sedan kommer justeras när skuldsaneringen väl blivit godkänd?

Har du lämnat in ett snitt på hur mycket o.b du får ut per månad trots att det varierar?

För egen del fick jag ett belopp att betala under inledande vilket sänktes med ca 200 när jag fick fast beslut.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har fått beslut om inledande hem med "betalningsutrymme" som jag själv ska betala in. Kan denna summa komma att ändras när jag väl fått skuldsaneringen godkänd?

I mitt jobb så varierar lönen från månad till månad pga OB, helget, etc. och när jag hade löneutmätning så drog de ju inte samma summa utan jag hade ju maxbelopp. Men nu ska jag istället själv betala in samma summa oavsett hur mkt jag får ut i lön?

Min fråga är alltså om detta är bara en tillfällig summa tagen ur hatten som sedan kommer justeras när skuldsaneringen väl blivit godkänd?
Mindre justeringar plus eller minus men det stämmer på ett ungefär.
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Mindre justeringar plus eller minus men det stämmer på ett ungefär.
Helvete! Då blir det att överklaga. Att inget kan bara gå smidigt för en jävla gångs skull. De har ju siffrorna på svart o vitt, min lön varierar tusenlappar från månad till månad liksom :mad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp