• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tredje försöket.. Bara vänta ett år till då,minst!
Det kan ju vara så att din handläggare blivit sjuk eller är på kurs osv. Jag vet att det är svårt att tänka på något annat än avslag men försök tänka positivt. ❤️
 

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Det kan ju vara så att din handläggare blivit sjuk eller är på kurs osv. Jag vet att det är svårt att tänka på något annat än avslag men försök tänka positivt. ❤️
Tack för uppmuntran snälla du❤️Jag försöker verkligen hålla humöret uppe men det är mycket svårt. Har varit mycket negativt som hänt mig genom åren och man vill bara ge upp ibland. Har nyligen fått ytterligare ett tråkigt besked med min hälsa också och jag vet inte hur jag ska hantera det heller. Allt är mörkt just nu.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack för uppmuntran snälla du❤️Jag försöker verkligen hålla humöret uppe men det är mycket svårt. Har varit mycket negativt som hänt mig genom åren och man vill bara ge upp ibland. Har nyligen fått ytterligare ett tråkigt besked med min hälsa också och jag vet inte hur jag ska hantera det heller. Allt är mörkt just nu.
Allt går hand i hand, stressen över ekonomin utlöser så mycket i kroppen så det kan leda till ohälsa både fysiskt och psykiskt. Jag har aldrig haft så mycket infektioner som nu de sista åren. Det är bara att kämpa på , en dag så kommer man över på andra sidan.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag och min sambo har landat i beslutet att söka skuldsanering. Det känns skitläskigt men samtidigt skönt.

Båda har dragit på sig skulder efter skilsmässor och korkade lånekaruseller för att hålla sig flytande. Smålån för att överleva och ihopbakslån under flera år för oss båda.

Jag har drygt 600000 i lån och min sambo har drygt 900000. Vi håller på att gå under för att hålla oss flytande varje månad och lägger enormt stor del av inkomsten på lån.

Har varit i kontakt med Skuldrådgivaren i kommunen och hon sa att skuldsanering var ett alternativ för oss.

Vi har inga skulder som ligger hos KF eller inkassobolag än men det är en tidsfråga.

Tanken är att ansöka om skuldsanering till våren. Jag tog mitt senaste lilla paniklån i somras och innan dess ett ihopbakslån i dec-19. Min sambo tog senaste ihopbakslånet i jan-20. Min oro är att dessa lån är för nya så att det ska ligga oss i fatet.

En annan fundering är att min sambo äger en bil. Skulle tippa på att den är värd runt 50000. Är det något som gör det totalt kört?

Skuldrådgivaren pratade om att släppa lånen till KF och få ihop ett litet sparande inför saneringen, är det vanligt att göra det? Känns otroligt skrämmande att medvetet låta allt gå till KF - man är ju itutad att det är det värsta som kan hända typ. Samtidigt vore det en enorm lättnad.

Har läst alla 1110 sidor här i tråden och försöker förbereda mig mentalt :)

till mig så sa handläggaren att om det skulle bli skuldsanering så kanske inte krediten på bilen ingår... jag komplettera de nämligen den uppgiften om just min bil och varför jag inte har en billigare. I mitt fall så bor jag i skogen med 5 km till närmaste busshållplats och om jag säljer bilen har jag ff skuld kvar, samt att jag inte har råd att köpa en ny bil överhuvudtaget och kan då inte ta mig till jobbet.
Du/Ni får förklara varför ni har just den bilen, om ni inte kan sälja den förstås! Det är ju det bästa vad jag förstår.
 

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Beror lite på om alla kryssat i att dom godkänt förslaget eller om man bara skickat tillbaka delgivningskvittot.
Man behöver iallafall invänta yttrandefristen på 3 veckor om någon inte har kryssat i att de godkänt. Sen inväntar man några extra dagar så att inget är kvar i scanningscentralen. Sen kan man nog vänta sig beslut.
Jag vet bara att alla skickat tillbaka och ingen invändigt... Förslaget skickades ut för cirka 4 veckor sen.
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
till mig så sa handläggaren att om det skulle bli skuldsanering så kanske inte krediten på bilen ingår... jag komplettera de nämligen den uppgiften om just min bil och varför jag inte har en billigare. I mitt fall så bor jag i skogen med 5 km till närmaste busshållplats och om jag säljer bilen har jag ff skuld kvar, samt att jag inte har råd att köpa en ny bil överhuvudtaget och kan då inte ta mig till jobbet.
Du/Ni får förklara varför ni har just den bilen, om ni inte kan sälja den förstås! Det är ju det bästa vad jag förstår.

Han har ingen kredit kvar på bilen, den är löst och inbakat i en av hopbakslånen. Värdet på den gör ju inte mycket i det stora hela men frågan är om man får avslag för att den är värd för mycket.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Han har ingen kredit kvar på bilen, den är löst och inbakat i en av hopbakslånen. Värdet på den gör ju inte mycket i det stora hela men frågan är om man får avslag för att den är värd för mycket.
Jag tror att det kan finnas en risk att de anser att man bör ha sålt bilen och köpt en billigare och betala av lån med överskottet.
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Han har ingen kredit kvar på bilen, den är löst och inbakat i en av hopbakslånen. Värdet på den gör ju inte mycket i det stora hela men frågan är om man får avslag för att den är värd för mycket.

30 000 brukar folk säger är gränsen tror jag?
 
Senast ändrad:

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Tredje försöket.. Bara vänta ett år till då,minst!
Har ni ändrat på grundproblemet? Eller tror du att antal år sedan det hände ska lösa det? Om du fått två avslag av samma skäl, varför skulle det 3e lyckas om du inte ändrat något?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp