• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Jag pratade med vår handläggare idag och lämnade kompletteringar via tfn. Nu börjar betalningsföreläggande från kfm att komma. Fick 2 st förra veckan om skulder att betala. Jag skrev under o skickade in. Risken är nu stor att vi förlorar huset genom utmätning, men har en plan b. Eftersom att man får anmärkning så går det inte att få lgh alls där vi bor.
Undrar hur lång väntetiden är på svar om avslag eller inledande?... i vårt fall var det mycket att se över vad jag förstod det som.. och vad händer om man förlorar huset under skuldsaneringsutredningen? Ser handläggaren det? Eller ska man kontakta hen igen?
När ansökte du?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
För att jag överlät lägenheten till min sambo, min handläggare på bankens råd.

Skulle vara ganska arg på banken för det rådet, det var ju inte för din skull dom gjorde det utan för deras.
 

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Skulle vara ganska arg på banken för det rådet, det var ju inte för din skull dom gjorde det utan för deras.
Ja jag har varit arg i två år för det. Mycket svordomar över den människan. Men det är inte mycket att göra åt. Gjort är gjort. Hoppas människan trivs med sig själv.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja jag har varit arg i två år för det. Mycket svordomar över den människan. Men det är inte mycket att göra åt. Gjort är gjort. Hoppas människan trivs med sig själv.
Visste hen om att du skulle söka skuldsanering.?
Tänkte mest att hon kanske trodde att hon hjälpte er så att ni inte skulle bli av med bostaden.
Förstår dock din frustration till fullo.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Visste hen om att du skulle söka skuldsanering.?
Tänkte mest att hon kanske trodde att hon hjälpte er så att ni inte skulle bli av med bostaden.
Förstår dock din frustration till fullo.

de som jobbar inom bank har väldigt liten eller ingen koll om hur skuldsanering fungerar.

Vi är inte direkt deras målgrupp ;)
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
326
Poäng
477
de som jobbar inom bank har väldigt liten eller ingen koll om hur skuldsanering fungerar.

Vi är inte direkt deras målgrupp ;)

Verkligen så. Hade något ärende med Nordea i samband med våra skuldsaneringsansökningar när jag till slut grät för att jag slussades hit och dit och ingen kunde hjälpa mig med det som KF bad oss kolla upp och återkomma med (ngt kring våra bolåneräntor). Hemskt bemötande dessutom, var nog inte värd att ödsla någon vänlighet på.
När vi är klara om tre år ska jag flytta bolånen till en annan bank!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
de som jobbar inom bank har väldigt liten eller ingen koll om hur skuldsanering fungerar.

Vi är inte direkt deras målgrupp ;)
Såklart inte men jag undrar bara varför hon råddes att skriva över lägenheten. Något måste ha sagts.
 

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Visste hen om att du skulle söka skuldsanering.?
Tänkte mest att hon kanske trodde att hon hjälpte er så att ni inte skulle bli av med bostaden.
Förstår dock din frustration till fullo.
Det var människan på bankens idé. Att skriva över lägenheten på sambon(som denna människa alltid haft ett gått öga till) och sedan ansöka om skuldsanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp