• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
En fråga: När det gäller tandläkarbesök som kan bli en väldigt kostsam historia. (Talar av egen erfarenhet) varför väljer man istället inte att gå till studentkliniken där det oftast är mer än hälften så billigt?

I mitt landsting har dom dessutom på prov infört för i år att man får betala 200kr vid de tre första besöken och sen går man gratis resten av året oavsett om du ska göra en rotfyllning eller bara en undersökning.

Man får betala med sin tid men i vissa fall är fler kronor sparade viktigare än ledig tid.
Något sådant finns tyvärr inte i min kommun.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sillen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
En fråga: När det gäller tandläkarbesök som kan bli en väldigt kostsam historia. (Talar av egen erfarenhet) varför väljer man istället inte att gå till studentkliniken där det oftast är mer än hälften så billigt?

I mitt landsting har dom dessutom på prov infört för i år att man får betala 200kr vid de tre första besöken och sen går man gratis resten av året oavsett om du ska göra en rotfyllning eller bara en undersökning.

Man får betala med sin tid men i vissa fall är fler kronor sparade viktigare än ledig tid.
Aldrig hört talas om här heller....
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
I vår stad finns ett av Sveriges största universitet och vi har det inte. Det är nog något väldigt lokalt.

Det lät konstigt, är det kanske pga att dom inte har tandläkarutbildningen i alla städer? Hur ska annars studenterna utföra praktik på patienter?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det lät konstigt, är det kanske pga att dom inte har tandläkarutbildningen i alla städer? Hur ska annars studenterna utföra praktik på patienter?

Förmodligen pga att Tandis inte finns på den orten. Min mamma var tandläkare och utbildningen finns bara på ett fåtal orter, som i Malmö t.ex.
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Är det någon som kan svara på vad som händer om inte alla lämnat in sina fordringar en månad efter kungörelsen?

På endel inkassobolag/lån står det inledd skuldsanering men många ringer fortfarande flera gånger om dagen och föreslår avbet. planer
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Är det någon som kan svara på vad som händer om inte alla lämnat in sina fordringar en månad efter kungörelsen?

På endel inkassobolag/lån står det inledd skuldsanering men många ringer fortfarande flera gånger om dagen och föreslår avbet. planer

Då får dom väl en påminnelse från KF skulle jag tro... om KF vet om att en fordran finns hos bolaget, vill säga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp