• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

perra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Någon som missat 2 betalningar på sin sanering? Inte efter varandra utan utspritt? Vad händer? :-/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hur nära inpå? Varför sköts inte inbetalningen?

Det kan nog finnas 1000 anledningar till det. Betalar man inte speciellt mycket varje månad till KF, så har man ju heller inte mycket att spara då man har betalfria månader... :( Räcker med ett akutbesök hos tandläkaren, så kan det ställa saker och ting på sin spets...så att säga... :(
 

glappolle

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
21 Februari 2015
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Det kan nog finnas 1000 anledningar till det. Betalar man inte speciellt mycket varje månad till KF, så har man ju heller inte mycket att spara då man har betalfria månader... :( Räcker med ett akutbesök hos tandläkaren, så kan det ställa saker och ting på sin spets...så att säga... :(
Menade inget nedlåtande, var mer om det har lagts pengar på annat (spel, alkohol etc) så borde chansen vara att saneringen kan ryka större. Fast skusan kanske inte tänker så
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Menade inget nedlåtande, var mer om det har lagts pengar på annat (spel, alkohol etc) så borde chansen vara att saneringen kan ryka större. Fast skusan kanske inte tänker så

Nej, ja trodde inte heller att Du menade något nedlåtande... Ville bara ge en förklaring på en av kanske tusentals anledningar...
...och visst det kan kanske även vara att personen ifråga har fått ett återfall i spel, t.ex.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har för mig någon sagt att 3 gånger kan vara grund för upphävande av skuldsaneringen om någon begär omprövning.
Dom kan dock begära verkställighet, så det blir utmätning av det som inte betalats in.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Någon som missat 2 betalningar på sin sanering? Inte efter varandra utan utspritt? Vad händer? :-/

har du missat en betalning så får inte ens borgenärerna reda på det, sålänge du betalade ikapp efter påminnelsen från kronofogden.

Står förresten i kronofogdens vägledning att 4 missade betalningar kan vara skäl för omprövning, så under det bör inte vara någon fara.

https://www.kronofogden.se/download...skusan_omprovning_av_skuldsaneringsbeslut.pdf
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Detta är inget påhopp eller att jag vill förlöjliga någon.
Jag vet att vi alla är olika men jag blir så förvånad varje gång någon som har eller sökt skuldsanering inte har en aning om vad en skuldsanering är. Det finns väldigt mycket information kring skuldsanering och löneutmätning.
Är det bara jag som blir förvånad över hur lätt vissa tar på saken ?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Detta är inget påhopp eller att jag vill förlöjliga någon.
Jag vet att vi alla är olika men jag blir så förvånad varje gång någon som har eller sökt skuldsanering inte har en aning om vad en skuldsanering är. Det finns väldigt mycket information kring skuldsanering och löneutmätning.
Är det bara jag som blir förvånad över hur lätt vissa tar på saken ?

Nej, jag blir oxå ytterst förvånad, men jag har ju dessvärre ett extremt kontrollbehov, så hade väl tagit reda på allt innan ja ens tvingades släppa mina skulder... :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp