• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Tror man delar på 3.
Vad jag vet är man försörjningpliktig för barn till dom går ut gymnaiset, dock längst till dom fyller 21
Ja det är så de förklarade för oss också så att det blir tills han blir 21 och det blir i oktober,men jag var tvungen att krisa i de alternativ som fanns i ansökan atta har du barn under 21 så krisade jag Ja och om personen betalar hyra krisa jag Nej.
så får se vilken beslut kommer det bli så ska man förklara varför han inte betalar.
Vet du om man ska säga som det är om hur frugan skulder kom eller vad som är bra för att få inledande ingen aning,läste här att det bästa att säga som det är .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja det är så de förklarade för oss också så att det blir tills han blir 21 och det blir i oktober,men jag var tvungen att krisa i de alternativ som fanns i ansökan atta har du barn under 21 så krisade jag Ja och om personen betalar hyra krisa jag Nej.
så får se vilken beslut kommer det bli så ska man förklara varför han inte betalar.
Vet du om man ska säga som det är om hur frugan skulder kom eller vad som är bra för att få inledande ingen aning,läste här att det bästa att säga som det är .

Knappast lönt att ljuga.
 

Emir

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
9 Juli 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Knappast lönt att ljuga.
Tänkte väl också så och ja nu är det ansökan i väg så ska vi se vad det blir men hoppas inte på ngt för gjorde själv ansökan det var bara att fylla på det var inte svårt men kanske kommer flera frågor senare,
så vet ej om det behövs ngt mer men får se resultaten så kan man vid eventuell avslag ta hjälp via kommun skulrådgivare.
Det är bara att vänta
Tack för infon-hjälp.
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Jag har en fundering. Om man säg har löneutmätning i ett halvår och sedan får beviljad skuldsanering. Har man skuldsanering i 4,5 år eller 5 år?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Säker på det? Har läst att folk som haft löneutmätning ett tag kan få förkortad tid pga att man redan betalat tidigare.

Jag är säker. En del får en kortare skuldsanering men det är p g a. helt andra skäl. Utmätning och skuldsanering är två vitt skilda saker.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Säker på det? Har läst att folk som haft löneutmätning ett tag kan få förkortad tid pga att man redan betalat tidigare.

Tänker du kanske på att någon fått inledande skuldsanering och betalat några månader fram tills att personen fått saneringen beviljad? För då räknas dom månaderna av som en del av betalningsplanen.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Säker på det? Har läst att folk som haft löneutmätning ett tag kan få förkortad tid pga att man redan betalat tidigare.
Skuldsaneringen är alltid på 5 år och man räknar tiden för inledande med. Betalplanen kan däremot bli kortare om det finns skäl för det, tex sjukdom, långvarig skuldsättning med barn inblandade, ålder mm. Att ha haft löneutmätning några år ger inte förkortad betalplan om inga andra skäl finns. Anmärkning för skuldsanering ligger kvar i 5 år.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp