• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Vad står det i kreddy att du har för betyg? Hur många ff har du?
Du bör bli av med Vivus och Ferratum och de andra små lånen, de är jättedyra och minskar knappt när man betalar lite varje månad. Vilka av dina lån har lägst ränta? Hur mkt betalar du för varje lån per månad och totalt per månad?


Hej!

Alla mina blancolån och krediter ligger på cirka 32 000 kr i månaden. Lika mycket som min nettolön.
Jag går back cirka 20 000 kr i månaden. Lånade för att släcka bränder, just därför enligt min skuldrådgivare sluta betala och försöka förhandla med inkasso.

Nu har har lyckats förhandla med Vivus inkasso, räntefria amorteringar 1000 kr i månaden.

Ferratum har inte landat hos inkasso ännu snart säger de upp krediten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Ett par frågor... skickade in min ansökan för ca 2 månader sen.

1. Jag glömde en skuld på 70-80k. När tar jag upp den? När handläggare ringer mig och vi anger den manuellt via telefon eller låter jag banken se det i Poit?

2. Jag har tagit ut bonus osv och lagt undan som kontanter de senaste månaderna. Tror ni dem kommer att fråga om detta? Om ja, vad borde jag använda som ursäkt? Betalat privata skulder? Lär dem fråga om bevis för att jag fått pengar av andra personen osv?

3. Vad är det första som händer nu? Får jag ett brev hem eller ringer alltid handläggare?
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Har du möjlighet att skrapa ihop 200 000 kr och betala bort 6-7 av lånen? Om du kan låna av släktingar eller hur ser din frus ekonomi? Om hon vill hjälpa dig med ett lån?


Hej!

Tyvärr finns inte ekonomin hos frugan heller och vill inte låna från släktingar.
Min enda möjlighet är att belåna bostadsrätten ännu mer möjligtvis, men banken sa nej p.g.a mina stora blancolån.

Vet ni en bank som kan tänka sig belåna mer på bostadsrätten utan att ta hänsyn till mina blancolån ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hej!

Alla mina blancolån och krediter ligger på cirka 32 000 kr i månaden. Lika mycket som min nettolön.
Jag går back cirka 20 000 kr i månaden. Lånade för att släcka bränder, just därför enligt min skuldrådgivare sluta betala och försöka förhandla med inkasso.

Nu har har lyckats förhandla med Vivus inkasso, räntefria amorteringar 1000 kr i månaden.

Ferratum har inte landat hos inkasso ännu snart säger de upp krediten.

Kämpig sits. När kan du tidigast få löneutmätning (om det är det som du har siktet inställt på)?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hej!

Tyvärr finns inte ekonomin hos frugan heller och vill inte låna från släktingar.
Min enda möjlighet är att belåna bostadsrätten ännu mer möjligtvis, men banken sa nej p.g.a mina stora blancolån.

Vet ni en bank som kan tänka sig belåna mer på bostadsrätten utan att ta hänsyn till mina blancolån ?
Den enda banken jag vet som ger bolån till de som har sämre förutsättningar är Bluestep men huruvida de tittar på vilka blanco man har eller inte kan jag tyvärr inte svara. Deras ränta är högre än de andra bankerna.

Om du bara kunde betala bort de värsta smslånen med högst ränta och sen jobba ner på skulderna som du har på uc så skulle du kunna halvera din månadskostnad. Men att ligga back 20 000 kr varje månad är inte hållbart.
 

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
En fråga...om jag som har skuldsanering vill flytta ihop med min särbo sedan länge...vad händer då? Ska omprövning göras? Vi kommer ju inte ha gemensam ekonomi så det kommer inte förbättras för mig ekonomiskt
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Den enda banken jag vet som ger bolån till de som har sämre förutsättningar är Bluestep men huruvida de tittar på vilka blanco man har eller inte kan jag tyvärr inte svara. Deras ränta är högre än de andra bankerna.

Om du bara kunde betala bort de värsta smslånen med högst ränta och sen jobba ner på skulderna som du har på uc så skulle du kunna halvera din månadskostnad. Men att ligga back 20 000 kr varje månad är inte hållbart.

Hej!

Jag försöker sikta in mig på skuldsanering, undvika löneutmätning eftersom jag inte vågar då kanske de tar bostadsrätten också.

Jag har kollat på bluestep riktigt hög ränta, har inte tagit kontakt ännu kanske nästa vecka.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hej!

Jag försöker sikta in mig på skuldsanering, undvika löneutmätning eftersom jag inte vågar då kanske de tar bostadsrätten också.

Jag har kollat på bluestep riktigt hög ränta, har inte tagit kontakt ännu kanske nästa vecka.
Ok jag förstår, tyckte du skrev att det inte kan bli aktuellt med skuldsanering nu då du har färska skulder.
Det är bara att kämpa. Se till bara att hålla dig borta från spelandet. Tänk på barnen.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hej!

Jag försöker sikta in mig på skuldsanering, undvika löneutmätning eftersom jag inte vågar då kanske de tar bostadsrätten också.

Jag har kollat på bluestep riktigt hög ränta, har inte tagit kontakt ännu kanske nästa vecka.
Fast vid skuldsanering kan dom väl ta bostadsrätten också ?
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Ok jag förstår, tyckte du skrev att det inte kan bli aktuellt med skuldsanering nu då du har färska skulder.
Det är bara att kämpa. Se till bara att hålla dig borta från spelandet. Tänk på barnen.

Har 2 st fokus nu. Hålla mig borta från spelet och lösa ekonomin.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp