• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Jag har en fråga.
Ponera att man varit väldigt duktig på att spara under sin skuldsanering, man har lyckats spara 10.000 i månaden och kanske haft pengarna på en aktiedepå på Avanza.

Till slut har man skrapat ihop 300.000 kronor - något KFM också uppmuntrar. Men efter 3 år in i Skuldsaneringen hamnar man i tvist med sin granne och förlorar - en ny skuld uppstår på 300.000 men dessa pengar har man själv, är det ett problem utifrån ens skuldsanering? Den skulden ska således inte vara en del utav saneringen utan dessa pengar har man sparat ihop.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har en fråga.
Ponera att man varit väldigt duktig på att spara under sin skuldsanering, man har lyckats spara 10.000 i månaden och kanske haft pengarna på en aktiedepå på Avanza.

Till slut har man skrapat ihop 300.000 kronor - något KFM också uppmuntrar. Men efter 3 år in i Skuldsaneringen hamnar man i tvist med sin granne och förlorar - en ny skuld uppstår på 300.000 men dessa pengar har man själv, är det ett problem utifrån ens skuldsanering? Den skulden ska således inte vara en del utav saneringen utan dessa pengar har man sparat ihop.
Då hamnar den skulden utanför skuldsaneringen och leder då förmodligen till en löneutmätning parallellt med skuldsaneringen och denna ekvationen lär inte gå ihop.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Men varför ska det bli en löneutmätning? I mitt exempel har jag dessa pengar på kontot. Skulden hamnar liksom aldrig under utmätning/till KFM
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag har en fråga.
Ponera att man varit väldigt duktig på att spara under sin skuldsanering, man har lyckats spara 10.000 i månaden och kanske haft pengarna på en aktiedepå på Avanza.

Till slut har man skrapat ihop 300.000 kronor - något KFM också uppmuntrar. Men efter 3 år in i Skuldsaneringen hamnar man i tvist med sin granne och förlorar - en ny skuld uppstår på 300.000 men dessa pengar har man själv, är det ett problem utifrån ens skuldsanering? Den skulden ska således inte vara en del utav saneringen utan dessa pengar har man sparat ihop.

Du har väldigt lustiga och annorlunda hypotetiska frågeställningar må jag säga. :p
 

Ny2007

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
2
Poäng
11
Undrar hur det är med er som söker skuldsanering är det 1000 frågor dom har, jag menar vad mer ska man säga om man tillexempel spelat upp pengar vart beroende av spel för pengar , ska man skriva en a4 personligt brev eller ha långa samtal om det bör ju gå på ett par minuter berätta ,förstår att alla har olika situationer
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Jag har en fråga.
Ponera att man varit väldigt duktig på att spara under sin skuldsanering, man har lyckats spara 10.000 i månaden och kanske haft pengarna på en aktiedepå på Avanza.

Till slut har man skrapat ihop 300.000 kronor - något KFM också uppmuntrar. Men efter 3 år in i Skuldsaneringen hamnar man i tvist med sin granne och förlorar - en ny skuld uppstår på 300.000 men dessa pengar har man själv, är det ett problem utifrån ens skuldsanering? Den skulden ska således inte vara en del utav saneringen utan dessa pengar har man sparat ihop.

Nej kan du betala din skuld efter tvisten har du inga problem sedan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Undrar hur det är med er som söker skuldsanering är det 1000 frågor dom har, jag menar vad mer ska man säga om man tillexempel spelat upp pengar vart beroende av spel för pengar , ska man skriva en a4 personligt brev eller ha långa samtal om det bör ju gå på ett par minuter berätta ,förstår att alla har olika situationer

Summeringen av det där är nog att man inte har så stor nytta av personligt brev, och att man tog bort den delen vid elektronisk ansökan av en anledning. En del ska absolut skicka in ett ändå, och mailar då in det eftersom man inte har någon automatisk funktion för personliga noteringar.
Sen brukar vissa fundera över om det behövs och bli uppstressad av de funderingarna och därför skicka in ett personligt brev.

Summa är typ att eftersom det inte ses som nödvändigt så skickar man in det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Summeringen av det där är nog att man inte har så stor nytta av personligt brev, och att man tog bort den delen vid elektronisk ansökan av en anledning. En del ska absolut skicka in ett ändå, och mailar då in det eftersom man inte har någon automatisk funktion för personliga noteringar.
Sen brukar vissa fundera över om det behövs och bli uppstressad av de funderingarna och därför skicka in ett personligt brev.

Summa är typ att eftersom det inte ses som nödvändigt så skickar man in det.
Vad jag förstått så tittas ansökan på innan man ringer upp. Insolvens ser man direkt men skäligheten framkommer inte så jag ser absolut en vinning i att det finns på pränt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp