• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Håller med dig i sak såklart men tänkte på sista stycket, sparar man i ISK schablonbeskattas man ju och det syns i ens deklaration, kommer inte borgenärerna åt den infon den vägen?
Jag har också ställt den frågan här, har för mig att jag fick till svar att dom kan inte se min deklaration utan endast uppgifterna som visas på en kreditupplysning. Jag vet inte hur det funkar och om det stämmer eller inte.

Hur som helst i mitt fall som har sparat i aktier sen 2019, så har flertalet borgenärer begärt upplysningar på mig vid olika tillfällen på året och ingen har hittills begärt omprövning. Det borde ju säga en del, eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja, hon gick på mamma ledighet i samma veva så fick en ny som jag har försökt nu i flera veckor förklara läget för men fick inget gehör. Derför jag visste det skulle bli avslag!
Tråkigt men det är bara att ta nya tag.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag har också ställt den frågan här, har för mig att jag fick till svar att dom kan inte se min deklaration utan endast uppgifterna som visas på en kreditupplysning. Jag vet inte hur det funkar och om det stämmer eller inte.

Hur som helst i mitt fall som har sparat i aktier sen 2019, så har flertalet borgenärer begärt upplysningar på mig vid olika tillfällen på året och ingen har hittills begärt omprövning. Det borde ju säga en del, eller?
Ja, det borde det. Det är bra kunskap att inneha, tack för det!
Har själv tänkt börja bygga upp mitt ISK igen men har varit lite orolig att borgenärerna kan komma åt den infon och skicka om omprövning så jag har haft is i magen men då är det ju bara köra full karetas in i kaklet
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Avslaget handlade inte bara om det vad jag förstod utan även pga underhåll och barnbidrag.
Ja! De har ju räknat att jag fått underhåll samt hela barnbidraget, när jag skickade in allt så var situationen så. Men han fick andra tankar oxh började ta sina barn och jag kunde inte begära underhåll försökte förklara detta med då de handlar om 6000. Frågade om jag kunde göra omprövning osv men de gick inte förens beslutet va fast ställt! Ja, jag kör nya tag! Jag vet att jag sumpade en chans men samtidigt så vet jag inte vad jag skulle göra just den månaden
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja! De har ju räknat att jag fått underhåll samt hela barnbidraget, när jag skickade in allt så var situationen så. Men han fick andra tankar oxh började ta sina barn och jag kunde inte begära underhåll försökte förklara detta med då de handlar om 6000. Frågade om jag kunde göra omprövning osv men de gick inte förens beslutet va fast ställt! Ja, jag kör nya tag! Jag vet att jag sumpade en chans men samtidigt så vet jag inte vad jag skulle göra just den månaden
Nya tag när du är mer redo tror tyvärr inte att du var där.
Gör en ny ansökan med de nya villkoren.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Vad händer om man fyller I fel eller missar någon kommer den ej med då eller tar dom alla skulder som är hos kfm redan
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vad händer om man fyller I fel eller missar någon kommer den ej med då eller tar dom alla skulder som är hos kfm redan
Du ska fylla i så gott du kan. Råkar du missa en eller två så ingår de ändå i din sanering om du får inledande och det vinner laga kraft.

Gör det du kan, fyll i de skulder du vet om och fyll i allt du kan om borgenärerna. Adresser och telefonnummer googlar du snabbt fram.
Lycka till!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Så man ska leta reda på varje adress och telefonnummer för alla då ? Och fylla i både den man lånat av adress och nummer och sedan även inkassobolagets?
Den som äger skulden just nu ska du uppge.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp