• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Var mer en fråga hur man kan prioritera aktier och inte det andra jag skrev. Hela grejen med sanering är väl rehabilitering och kanske dumt att börja köpa aktier det första men gör? Låt sanering bli helt godkänd först och landa i det är mitt tips iaf.
Fast man kan väl både spara och köpa aktier av dom 35k ? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Var mer en fråga hur man kan prioritera aktier och inte det andra jag skrev. Hela grejen med sanering är väl rehabilitering och kanske dumt att börja köpa aktier det första men gör? Låt sanering bli helt godkänd först och landa i det är mitt tips iaf.
Ser inte riktigt hur det kan vara fel :) för man får väl göra vad man vill med sitt förbehållsbelopp :) hellre aktier än att köpa en massa skit :) tycker iallafall jag :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ser inte riktigt hur det kan vara fel :) för man får väl göra vad man vill med sitt förbehållsbelopp :) hellre aktier än att köpa en massa skit :) tycker iallafall jag :)
El så sparar du tsv...Rätt som det är kommer det utgifter man inte tänkte på el man blir sjuk en period o får då betydligt mindre inkomst...Förresten var det inte du som behövde gå till tandläkarn el blanda jag ihop?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Ser inte riktigt hur det kan vara fel :) för man får väl göra vad man vill med sitt förbehållsbelopp :) hellre aktier än att köpa en massa skit :) tycker iallafall jag :)
Absolut, var bara ett råd i all välmening. Du gör självklart det som känns bäst för dig men kanske bäst att vänta tills det är helt klart och beslutat?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
El så sparar du tsv...Rätt som det är kommer det utgifter man inte tänkte på el man blir sjuk en period o får då betydligt mindre inkomst...Förresten var det inte du som behövde gå till tandläkarn el blanda jag ihop?
Jag behöver inte gå till tandläkaren :) tänkte spara hälften aktier och hälften på kontot :) men får bli senare :)
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Kommer absolut att vänta :)

Det är inget fel att investera, helt rätt tänkt. Men som andra sagt, vänta tills saneringen vinner laga kraft.

Jag själv började spara i aktier första året på min sanering och är nu inne på fjärde året har och har sparat allt jag kan. Hade aldrig ens hört talas om börsen innan, tyvärr.

Men en buffert är viktigast, har man väl börjat spara i aktier vill man ju inte bli tvungen att sälja. Pengar behövs onekligen under saneringen.
 

Katsha

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Augusti 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det är inget fel att investera, helt rätt tänkt. Men som andra sagt, vänta tills saneringen vinner laga kraft.

Jag själv började spara i aktier första året på min sanering och är nu inne på fjärde året har och har sparat allt jag kan. Hade aldrig ens hört talas om börsen innan, tyvärr.

Men en buffert är viktigast, har man väl börjat spara i aktier vill man ju inte bli tvungen att sälja. Pengar behövs onekligen under saneringen.

Måste man inte ompröva om man går plus mycket på aktier under sanering? Borde väl vara samma som en stor spelvinst som tex är fog för omprövning?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Måste man inte ompröva om man går plus mycket på aktier under sanering? Borde väl vara samma som en stor spelvinst som tex är fog för omprövning?

Jag har ingen aning. Jag har sparat pengar som jag fått över genom att leva extremt snålt, om jag inte vill att mina sparpengar ska tappa i värde allra helst nu med den höga inflationen så ser jag inga andra möjligheter.

Man har ju heller aldrig tjänat några pengar förrän man säljer och jag har inte sålt något och tagit ut pengar en enda gång.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag gör dock en gissning om att ... du är inte världens största röv.. Jag tror inte ens du ligger på topp 10.
Men, det är ju bara gissningar från min sida ;-)

Nä men - seriöst ... jag fattar att du känner dig så. Jag vet ju hur det har känts för mig när jag har behövt be pappa om hjälp - både skam och skuld och "jag är världens största röv"-känsla och det till trots att jag har lånat med avsikt att betala tillbaka (så som du har).

Men, eftersom att du ändå avser at betala tillbaka det du har lånat av din mamma så hoppas jag att du kan sätta dig ned och andas ut litegrann nu. Samt att alla stresshormoner du hade igång i ditt förra inlägg (känslan du hade där = välbekant med) har "gått och lagt sig".

Och ... du har gjort det bra. Glöm inte det. Du har försökt på alla sätt och vis ändra en dålig situation till det bättre och du har försökt på bästa sätt att lösa de problem som uppkommit efter vägen ... så, du har gjort det bra.
Tack snälla för dina fantastiska ord! Jag läste de imorse innan jobbet och kan säga att det lyfte mitt humör rejält. Så tack! <3

För övrigt fick jag beslut på omprövningen idag och den gick igenom!! Så ca 1450 mer netto from nu i augusti, fantastiskt skönt! Då jag själv hade räknat på deras hemsida skulle jag få 300 mer netto så det var en fantastiskt trevlig fredagsöverraskning ^^

Edit:
Glömde nämna att de skickat ut till mina borgenärer och gett dem en chans att invända utan att få svar så det känns extra bra! :folded:
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp