• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tess

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juni 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag har begärt omprövning på min skuldsanering då min inkomst kommer bli bättre då jag byter arbetsplats. Jag kommer att få en slutlön plus inarbetade semesterdagar plus lön på nya stället samma månad. Tar kfm dessa xtra pengar? Eller tar dom bara pengar från datumet då omprövningen går igenom eller hur fungerar det? Någon som vet och vart med om detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?
9 veckor sedan jag skickade in min ansökan och jag har inte skrivit nått personligt brev. De kommer ju ringa så chansen att yttra sig finns ju då tänker jag.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?

Nej. Jag skickade inte in något personligt brev. Min handläggare frågade när hon ringde mig om hur mina skulder hade uppkommit och jag berättade hur dom uppkommit och vad jag har gjort för att lösa dom.

Har läst många som skickar med ett personligt brev men jag gjorde inte det. Jag ansökte med mobilt bankk-id på deras hemsida.
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    131.7 KB · Visningar: 14

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?
Nej, skickade inte in något annat än det man fyller in på nätet.
Resten tog jag via telefon när KFM ringde upp mig.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?

Enligt min skuld och rådgivning kontakt så har dom tagit bort personligt brev för något år sedan. Man sammanfattar bara kort vad det beror på. Å tar resten via telefon när det börjar närma sig beslutet. För mig innebar det med andra ord att dom ringde 2-3mån efter inskickad ansökan å ställde massor med frågor
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Enligt min skuld och rådgivning kontakt så har dom tagit bort personligt brev för något år sedan. Man sammanfattar bara kort vad det beror på. Å tar resten via telefon när det börjar närma sig beslutet. För mig innebar det med andra ord att dom ringde 2-3mån efter inskickad ansökan å ställde massor med frågor
Hur gick det sen? Jag tycker det verkar så olika på vem som får skukdsanering
Verkar mer ok att få det om man har konsumtionslån men vad har anv till det, möbler, resor, hjälpt andra ?
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
En fråga, har alla här som fått skuldsanering skickat in ett personligt brev tillsammans med sin ansökan? Har snart gått 8 veckor sedan vi skickade in vår ansökan, vill ju ha lika stor chans som andra så frågan är om man borde skicka in ett personligt brev med?
Har du löneutmätning under tiden, min första ansökan gick väldigt snabbt och fick nej.
Ursäkta tidiga lån, inte gjort ngt för att få tillbaks pengarna jag hjälpt anhörig m jag blev typ medberoende.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hur gick det sen? Jag tycker det verkar så olika på vem som får skukdsanering
Verkar mer ok att få det om man har konsumtionslån men vad har anv till det, möbler, resor, hjälpt andra ?

För min del gick det tyvärr dåligt trots 1miljon i skulder. Beslutet var på 2st a4 sidor och stora anledningen till beslutet var för nytagna skulder. Samt en lite hård formulering att man skuldsatt sig högt utan konsekvens tänk och inte tänkt på följderna.

Man har ju försökt. Med samlingslån i omgångar osv. Men när det ä så stora summor. Är det ju kört ändå. Å visst. Jag får skylla mig själv att jag satt mig i denna situation pga speldjävulen. Renoveringar å överkonsumtion.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
För min del gick det tyvärr dåligt trots 1miljon i skulder. Beslutet var på 2st a4 sidor och stora anledningen till beslutet var för nytagna skulder. Samt en lite hård formulering att man skuldsatt sig högt utan konsekvens tänk och inte tänkt på följderna.

Man har ju försökt. Med samlingslån i omgångar osv. Men när det ä så stora summor. Är det ju kört ändå. Å visst. Jag får skylla mig själv att jag satt mig i denna situation pga speldjävulen. Renoveringar å överkonsumtion.
Vet du hur länge du kommer att ha löneutmätning då.
Hur stor skuld har du ska ju inte vara ngt hinder.
Speldjävulen ja den är för jävlig....men om du får hjälp är det inte mer positivt då.
Känner mig så maktlös. Allt är ju spel,beroendet och medberb fel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp