• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Urgoth

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag har förlorat nästan en halv miljon i det där jävla Sinch skit aktiebolag som också verkar gå i konkurs snart.
Saneringen är den enda vägen ut.
Är du i nuvarande sits för att du spekulerat bort en halv mille lånade pengar på börsen är det långt från säkert du alls får sanering, iaf inte inom överskådlig tid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Är du i nuvarande sits för att du spekulerat bort en halv mille lånade pengar på börsen är det långt från säkert du alls får sanering, iaf inte inom överskådlig tid.
kanske inte, men jag har inget annat val.
Jag har absolut gjort mitt yttersta för att betala tillbaka och jobbat ijhäl mig. Det blir super snällt av skussan om jag får det igenom annars planen ska vara detsamma och det är att gå ner i tjänsten till nånting mellan 65-80% och börja plugga deltid eller heltid på distans.
Man har nu lärt sig livets största läxa och nu väntar man bara ett mirakel för att få börja ett nytt liv från nivå 0 igen och bilda en sund och säker framtid.
 

sadtothedeepest

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Det här är bara teoretisk och kommer med stor sannolikhet inte händer, men man vet aldrig.

Man har en pågående löneutmätning och har just ansökt om skuldsaneringen och låt oss säger man får inledande efter 3 månader. Sen vill frun helt plötsligt flytta till en annan stad och självklart tar barnen med sig. Jag som inte vill separera, är tvungen att säga upp jobbet och flytta med frun och barnen, kan glömma att även tänka på skuldsaneringen om jag är arbetslös i en vist period tills jag hitta en ny jobb i den nya staden?
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
En till fråga. Kan både jag och min man ha skuldsanering samtidigt? Vad får man då behålla om man är gifta med två barn?
han har ungefärlig samma skuldbild som mig med höga skulder och tjänar något högre än mig.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
En till fråga. Kan både jag och min man ha skuldsanering samtidigt? Vad får man då behålla om man är gifta med två barn?
han har ungefärlig samma skuldbild som mig med höga skulder och tjänar något högre än mig.
Man får behålla samma som vid löneutmätning + buffert så kolla på kfm sida för uträkning så vet du ungefär
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Ja men du får ett förbehåll å din man ett.
Men vi kan ju inte få så mycket var som jag fick när jag gjorde en uträkning för mig själv? Jag skulle få behålla dryga 13k, han kan ju inte också få behålla 13k?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Invändningar / omprövning utav borgenären där dom framför viss bevisning som leder till att KFM vill ha kontoutdrag av dig.

Sen att sluta jobba (om jag tolkar dig rätt) för att sen studera istället kan leda till avslag på sitt inledande.
Låter långsökt men vad vet jag.
Nej jag ska ha kvar mitt nuvarande jobb + studier, ser inte hur det kunde uppfattas annorlunda men... Har inte inledande heller.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Är avsevärt svårare att få skuldsanering om man inte jobbar heltid, framförallt om man valt det själv.
Jaha. Jag fick inledande som 100% arbetslös. Fick även behålla bilen fast många hävdar att den då ”bör behövas till/från arbete”.
Beror nog mycket på i vilken ordning saker och ting ordnas…
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp