• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Om man söker skuldsanering och man är gift men huset står på frun kan de utmäta det då? Köptes 2018 och har alltid stått på henne redan från början.
Finns äktenskapsförord eller liknande?
vem det står på spelar ingen roll som att ni är gifta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Finns inget äktenskapsförord men ska skriva ett nästa innan jag släpper allt till kronofogden. Har just nu 0kr i skulder hos KFM men släpper jag allt kommer jag ha ca 900 000 + 700 000 skulder hos mamma som hon betalt av mina lån tidigare. Så ca 1.6 miljoner i skulder är 31 år 3 barn o en fru som är sjukskriven. Dock har jag jobbar övertid i 1år o knappt varit hemma men kommer behöva bli sjukskriven snart för ja inte orkar längre. Finns ingen möjlighet för mig att betala tillbaka allt.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Kan min mamma få tillbaka sina pengar i min skuldsanering? Alla räkningar är sparade och dokumenterade
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Om man söker skuldsanering och man är gift men huset står på frun kan de utmäta det då? Köptes 2018 och har alltid stått på henne redan från början.
I en skuldsanering kan ingenting utmätas.
Men i verkställighet kommer mest troligt inte huset kunna utmätas heller. Då måste kronofogden i princip utrett att det varit någon form av skentransaktion.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Om det finns äktenskapsförord går de att bevisa att han inte äger huset och då kan inte huset utmätas eller har jag fattat allt galet?
Då räknas huset som enskild egendom.

och då bör inte skusan ha invändningar mot huset heller annars kan dom anse att han ska sälja sin andel för att frigöra kapital att betala borgenärerna med.

men om jag har förstått de hela fel får du gärna förklara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Om det finns äktenskapsförord går de att bevisa att han inte äger huset och då kan inte huset utmätas eller har jag fattat allt galet?
Då räknas huset som enskild egendom.

och då bör inte skusan ha invändningar mot huset heller annars kan dom anse att han ska sälja sin andel för att frigöra kapital att betala borgenärerna med.

men om jag har förstått de hela fel får du gärna förklara.
Jag tycker du bör ha lite mer koll innan du ger tvärsäkra råd om hur man ska göra..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp