• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
De kan motsäga sig ända fram till att skuldsaneringen vunnit laga kraft men vanligast att de gör det när de har betalplanen tilhanda.
Några har jag dock sett att de gjort de precis innan skuldsaneringen vunnit kraft och det är för jävligt.
Ok! Då förstår jag varför jag inte hört något än! borde få en om ett par veckor misstänker jag!
vad är de dom motsätter sig oftast för?!
Ja! De känns ju inte riktigt ok! Tycker att de borde veta rätt tidigt kanske?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ok! Då förstår jag varför jag inte hört något än! borde få en om ett par veckor misstänker jag!
vad är de dom motsätter sig oftast för?!
Ja! De känns ju inte riktigt ok! Tycker att de borde veta rätt tidigt kanske?!
Håller med känns som att det är för att jävlas.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Håller med känns som att det är för att jävlas.
Med tanke på hur många inkassobolag det är som tex skickar ut kravbrev som är daterade 7-8 dagar före poststämpeln och kräver betalning inom 10 dagar, och dag 10 är en helgdag, eller alla brev med förfallodatumet satt till den 24:e så råder det inga tvivel i mina ögon att en del bolag ”jävlas”.
Jag har även haft att göra med ett kredit (och senare inkasso-avdelningen på samma bolag) som hanterade mitt och min då frus ärenden så jädra illa att det blev uppenbart att dom FÖRSÖKTE få våra krediter att gå till inkasso.. jag har brev, email och inspelade telefonsamtal som gjorde att kommunens skuldrådgivare ansåg att jag skulle anmäla bolaget till finansinspektionen för att få utrett..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Med tanke på hur många inkassobolag det är som tex skickar ut kravbrev som är daterade 7-8 dagar före poststämpeln och kräver betalning inom 10 dagar, och dag 10 är en helgdag, eller alla brev med förfallodatumet satt till den 24:e så råder det inga tvivel i mina ögon att en del bolag ”jävlas”.
Jag har även haft att göra med ett kredit (och senare inkasso-avdelningen på samma bolag) som hanterade mitt och min då frus ärenden så jädra illa att det blev uppenbart att dom FÖRSÖKTE få våra krediter att gå till inkasso.. jag har brev, email och inspelade telefonsamtal som gjorde att kommunens skuldrådgivare ansåg att jag skulle anmäla bolaget till finansinspektionen för att få utrett..
När min skuldsanering är klar så ska jag anmäla ett bolag som försökte lura till sig pengar genom att uppge en påhittad skuld med påhittat lånenummer och med sitt dotterbolag som borgenärer. Dotterbolaget sysslade inte ens med lån. Summan på lånet var nästan identiskt med lånet som jag hade hos dom och de uppgav lånedatum dagen efter jag tagit det befintliga lånet.
Min handläggare ville inte ta tag i det först men jag vägrade att godkänna betalplanen om det lånet fanns med. Jag skickade kontoutdrag osv samt skärmdump på mina sidor hos dom.
Till slut gick hon med på att kontakta dom och det tog max fem minuter så återkopplade dom till henne och sa att det blivit fel dvs den skulden var påhittad.
Bara jag skriver om det nu så blir jag upprörd då de försöker slå på de som redan ligger och att deras allmänna uppfattning är att vi skuldsatta inte har koll.
 

Sk173

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
15 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
21
Poäng
86
Hej alla, Idag kom mitt beslut som dragit enormt ut på tiden men som idag BEVILJADES! Jag har psykologer att tacka för att de verkligen insåg att jag skulle söka, men även ta bort skuldkänslan inombords. Alla ni som kämpar på, det tar så mycket kraft och påverkar sömn och oro mm. Jag har nu 5 år att betala, innan dess skall jag ta hjälp av kurser Och liknande så jag inte hamnar där igen. Ett kreditföretag sa nej, men Kronofogden skrev bra förklaring och att dessutom alla andra sagt ja, det var 15 Ja och 1 Nej.
Vill passa på att önska alla en trevlig helg, vi är alla människor, vi är inte perfekta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Oj, jag har bara frågat detta en gång och jag har läst svaren


Fakta är att du frågade en gång på onsdag kväll och en gång till på torsdag eftermiddag. Oavsett vad du kommer ihåg eller tycker att du har för förmåga att bedöma andras psykiska status och allt annat du drar upp så frågade du samma sak vid de 2 tillfällena.
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Hej kamrater!

Jag fick ett förslag idag på kivra, en betalnings plan på en skuldsanering under 5 år. Hur ska jag agera? Ska jag ringa och tacka ja? Eller är det förhandlingsbart?. Det står att jag ska kontakta min handläggare så fort som möjligt men senast 18/4.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Hej kamrater!

Jag fick ett förslag idag på kivra, en betalnings plan på en skuldsanering under 5 år. Hur ska jag agera? Ska jag ringa och tacka ja? Eller är det förhandlingsbart?. Det står att jag ska kontakta min handläggare så fort som möjligt men senast 18/4.
Inget med skuldsanering är förhandlingsbart
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej kamrater!

Jag fick ett förslag idag på kivra, en betalnings plan på en skuldsanering under 5 år. Hur ska jag agera? Ska jag ringa och tacka ja? Eller är det förhandlingsbart?. Det står att jag ska kontakta min handläggare så fort som möjligt men senast 18/4.
Hur många veckor tog de tills du fick din betalplan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp